Limited edition horlogeforum 2016

hangt er vanaf wat er gevraagd wordt…

Uitgaande van 50 kasten voor een limited.
Bestaand design kast. Volgens mij zijn er zat online tekening/ maatvoering te vinden. Uitgaande van aanpassingen door jou mbt het toe te passen uurwerk oid.

Prijs… is één ding… tijd is een tweede… sowieso zal het een brushed of beadblasted finish moeten worden… Polijsten kost bakken met tijd…

uurwerkje past er altijd wel in… eerst tekeningetje maken, of downloaden van de “motor” en dan de “kap” eroverheen tekenen… zo heb ik altijd gewerkt… je begint met datgene wat Vaststaat…

Nee hoor, binnenkort een derde partij die inhouse horloge kasten gaat maken: marnixmoedwatches.

De kasten worden waterdicht tot 40000m oftewel 2360bar oftewel 500atm.
En uiteraard voorzien van quatrolock geschroefde kroon en kryptonum ventiel om het overtollige adamantium gas bij te hoge druk te laten ontsnappen. Dit om te voorkomen dat het glas bij verhoogde druk uit de kast klapt.

Ziet er best goed uit toch?

Disclaimer: het wordt ten zeerste afgeraden om het horloge in contact te laten komen met vocht, omdat anders het papier mache pulperig wordt, wat niet ten goede komt aan de waterdichtheid van het horloge in z’n totaliteit. Doch u weet: maarniksmoed :wink:

Voor meer info over papier mache klokjes zie:
http://www.decoclico.fr/horloge-papier-mache-ronde-pulp-time-a-21150.html

3 likes

Ok. Even gekscherend. :wink:
Highend doet me niks meer. Ik wil een vierport only limited edition.
Ik lever jou de maten van een submariner, maar 40mm is me echt te klein. Het moet 41mm worden. Dus jij moet dat aanpassen. Dan wil ik heel graag een kwarts uurwerk erin, want ik wil in de ochtend niet mijn horloge ook nog op tijd moeten zetten. Dus ook weer aanpassen.
Dus alleen kast , bezel, deksel in brushed afwerking. Verder clean. Geen gravures oid.
Mag per pb :grinning:

Simpel gezegd… als je de wijzers en wijzerplaat al hebt gekozen… en je weet ook al welk uurwerk erin moet… dan kun je die gegevens aanleveren… tekeningetje is zo gemaakt…

2 likes

Of we nemen een bestaande klok, nieuwe wijzerplaat (en eventueel wijzertjes) erop, klaar. Lijkt mij het goedkoopste.

Voor een eigen bodem titanium kast en mooi ontwerp heb ik zeker interesse :wink:
sellita sw200 erin?

Vroeger waren de regels wel dat het een officieel product van een merk moest zijn. Dus geen achteraf mod met een zelf bedrukte plaat.

1 like

Ja, ik had wat duidelijker moeten zijn: ik bedoelde dus niet een “achteraf mod”, meer een “vooraf mod” eigenlijk. Dus uitgevoerd door de fabrikant.
Maar mensen gaan hier nieuwe kasten ontwerpen. Met een oplage van 20-50 stuks wordt dat wel errug duur.
Als we nu eens aan Kemmner vragen om de Precista PRS-5 te voorzien van een panda smoeltje.
Misschien een automaat erin?
Ik zeg maar wat.

5 likes

Mooi, die Precista. Helaas kun je er niet mee zwemmen.
Wellicht eerst een poll houden onder de leden aan welke soort horloge de meeste voorkeur uit gaat? Diver, Chrono, Dresser, anderzszins…
@vierport was hier geloof ik al mee bezig.

1 like

grappig, ik beschouwde de SW200 altijd als de licht inferieure/goedkopere van de twee siblings

hij zit in mijn incoming Tag Heuer, dus is weer een meevallertje dit :wink:

Dacht ik dus ook altijd. Eyeopener. Iedereen aan de sw200 :slight_smile:

Beschouw ze als gelijkwaardig. De meerderheid van de kopers heeft (nog steeds) liever een ETA dan een Sellita. Het is dan ook, gezien de verminderde uitlevering van ETA, onlogisch dat ETA goedkoper zou zijn Sellita. In ieder geval niet bij vergelijkbare uitvoeringen. Dus de aangehaalde prijzen zeggen me weinig. Gevalletje N=1 en appels & peren :wink:

1 like

Misschien een Gerlach? Maken vaak erg mooie horloges en doen dit blijkbaar vaker (zie de mooie big date voor de Poolse Porsche club.) Of de nieuwe Enigma (review), ook heel fraai.

Als bonus zijn ze ook nog eens heel betaalbaar.

4 likes

Gewoon standaard uurwerken bij 1 leverancier. Gisteren opgevraagd. Niks appels peren verhaal lijkt mij.

Ook dezelfde kwaliteit/grade (elaboré, top o.i.d.)?

yep

Zelfde verbazing over ETA/Sellita als de overigen hier… Maar zijn die ETA’s sinds het Swatch verhaal dan nog wel in bulk in te kopen?

Dat is toeval, of niet maar zojuist een HFLE 2010 te koop gekomen.

Mvg. Bertjan

1 like