Limited edition horlogeforum 2016

Maar wel N=1 :wink: Bij Cousin is de ETA 2824-2 GBP 250, de SW200-1 GBP 149.95.

1 like

Die Enigma ziet er goed uit
http://gerlach.org.pl/86,.html

1 like

Dit weer oppakken en dan via het kickstarter principe?

In het verleden werkte het in feite als Kickstarter.

De werkgroep deed een (of meerdere) voorstel(len). Zonodig volgde een verkiezing van het model. Na vaststellen van het model konden belangstellenden inschrijven en (heel belangrijk) betalen. Bij voldoende belangstelling werd geproduceerd. Uitlevering volgde enige maanden later, meestal vlak voor de feestdagen.

1 like

Een Precista PRS-5 panda mèt een speedbird bracelet!

Dan schrijf ik me gelijk in :slight_smile:

2 likes

Hoi Jeroen,

Ik heb even contact gezocht met Chip van Aevig. Hij geeft aan dat een bestaand model opnieuw in oplage van minder dan 50 laten maken niet tot de mogelijkheden behoort, omdat de leveranciers niet blij worden van kleine aantallen. Lees: ze doen het niet of het wordt buitensporig duur. Dus daarmee vallen de Valkyr en Huldra af.

Blijft de Balaur over, die wegens de Seagull kopie wat ander design en andere specs heeft gekregen (300m WR, double domed saffier, stond boven in de post van @Pablo1971 ook al vermeld).

Volgens Chip komt de Balaur retail op zo’n € 550 a € 575 uit, in de pre order wordt dat ongeveer € 350 a € 375 (dat scheelt dus flink), inclusief BTW. Alles afhankelijk van final specs en hoe de dollar natuurlijk staat op moment van bestellen.

Technische tekeningen worden op dit moment uitgewerkt en productie van prototype begint zodra arbeiders van vakantieverlof terug zijn in de fabriek, aldus Chip.

8 likes

Hm, ik zat met relatief weinig interesse dit topic te volgen, maar als het dit model voor de pre-order richtprijs wordt…

3 likes

Voor deze, en zeker voor die prijs, teken ik geheid in. Als 'ie op de eerdere foto gaat lijken weet ik het nog niet zo. Die vind ik serieus minder…

Vergis je niet dat t aanpassen van 50 horloges vaak ook betekent dat er 50 apart platen moeten worden gemaakt. Alleen met een gravering ben je er nog niet namelijk.

Zeker leuke modellen bij Gerlach. Alleen jammer dat ze nog steeds geen site in Engels of desnoods Duits hebben (of zie ik iets over het hoofd?). Snap er geen f%ck van. Mede daarom nooit serieus over gedacht.

1 like

Die blauwe graag!

Hier idem!

Maar dan met datum graag, om hem iets unieks als limited te geven.

Ja je ziet iets over het hoofd, links boven staat deze tekst:
Change site language to English, aanklikbaar (raar woord is dat toch)

1 like

Neeeeeee

1 like

Pfieuwww, ik was niet van zins om mee te doen, maar een datumloze limited balaur achting met kleurcontrast tussen wijzerplaat en interne bezel voor een dergelijk bedrag sla ik niet af!

Ik ben zo vrij geweest om de titel aan te passen met het jaartal erbij. Is het over enkele jaren makkelijker terug te vinden

3 likes

350? Doe mij maar een zwarte :grimacing:

Limited wil ik wel een zwarte maar wel de blauwe lumen in plaats van groen.

1 like

+1