Limited of niet? de G-Shock GMW B5000 serie

De stalen is geen limited.
Ik heb er ook 1, draag ik in de winter bijna nooit…

Gisteren toevallig

2 likes

Ik moet zeggen dat er nog maar weinig echte Limiteds zijn. G-Shock zag dat er een enorme markt voor was. Echte gelimiteerde modellen gingen wel 10 tot 20 keer over de kop waardoor de productie aantallen tegenwoordig veel groter zijn. Goed voorbeeld is de Dee and Ricky. de eerste zwarte is erg zeldzaam. Toen de witte uitkwam dacht iedereen snel geld te verdienen en kochten ze bij de launch er soms tien tegelijk. De witte haalt de prijs die tegenwoordig voor de zwarte wordt betaald bij lange niet. Ik heb aardig zaken gedaan zo een acht tot tien jaar geleden maar de bubble is nu wel gebarsten imo. Productiecijfers worden nier bekend gemaakt. Sommige limiteds zijn wel genummerd in de kast maar dat zijn dan Japanse modellen van populaire honkbalteams. Als je het als investering zoekt zul je altijd je horloge in Azie moeten zien te verkopen want in Europa betaalt men die prijzen gewoon niet.

3 likes

+1. Limited markt is overspannen.
Max 100 voor een limited wat mij betreft. Om iets verzamelwaardig te maken.

Of 1000 maar niet elk jaar een ander. :grimacing:

De stalen versie staat op mijn shortlist. Vind het trouwens nog best veel geld voor dit horloge. Mogelijk dat de prijzen nog zakken in de toekomst of is dat wishful thinking? Bluetooth vind ik niet echt een meerwaarde, maar dat is persoonlijk…

De Bluetoothfunctie slurpt je telefoonbatterij leeg :slight_smile:

1 like

Deze lagen 3 weken geleden nog op Schiphol. De gouden was een paar dagen later verkocht, de andere 2 lagen er nog.

1 like

Dat zegt ie nu :joy::joy:

Overigens merk ik daar nog niets van :+1:

Als je de 2 nog niet gekoppeld hebt is er niets aan de hand :joy:

Dat heb ik wel al gedaan.

Bij de volgende rally wil ik de time/place feature eens gaan proberen :+1:

U spreekt in raadselen :joy::joy:

1 like

Met de donkere dagen van afgelopen tijd, die van het horloge ook. Wel is het heerlijk dat het horloge dan precies op de seconde blijft lopen. Ik heb de Powersafe optie maar aangezet :stuck_out_tongue:.

De wordt met solar weer bijgeladen. Alhoewel ik me afvraag of dat voldoende is.

Is er bv een constante verbinding voor notificaties? Of is die Bluetooth er alleen voor het sync vd tijd?

Overigens, degenen die er in geïnteresseerd zijn, zou ik aanraden om em IRL om de pols te proberen. De bandaansluiting op de kast vind ik nl erg fors, waardoor ik flinke inkijk heb bij dit horloge.

1 like

Zit er of G-shock ook die 17% korting?

Jawel, je kan het zien op de foto. €412 voor de zilver variant.

1 like

En een nieuwe “aged” versie komt er ook aan…

De GMW-B5000V-1

6 likes

En alledrie huidige varianten lagen vanochtend weer op voorraad in Schiphol.

Goude meenemen!!

Die is vet!

Bij de mijne is deze ruimte net zo groot als de ruimte tussen twee schakels. De enige inkijk waar ik me deels aan stoor is die tussen de sluiting en de band.

1 like

Erg mooi, alleen die inverted displays vallen me altijd tegen.
Op foto’s ziet het er gelikt uit, maar in de praktijk zijn ze slecht leesbaar.

1 like