🔒 2016: Welke vintage draag je vandaag?

Vostok Druzhba vandaag
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/druzhba_zpsl8sixrzy.jpg.html][/URL]

8 likes

Hé komradski

De Poljot nog

7 likes

Waarom stoppen? Prachtige klok, gewoon van blijven genieten, en wij derbij :slight_smile:

2 likes

Heel erg seventies!

7 likes

Mooie man!!

Zet um ook in dit topic!! :slight_smile:

1 like

De Yema vandaag :slight_smile:

20 likes

Sixties battle - samen 98 jaar oud :slight_smile:

22 likes

Waar zíe je nou aan dat ze uit de sixties komen en niet uit de seventies?
Of wéét je het gewoon door de nummers achterop en binnenin het uurwerk?

EPSA Compressor kast van de LIP zou aan binnenzijde deksel een jaarcode moeten hebben… Longines wellicht op basis van serienummer?

Klopt, de LIP is één van de zeldzame eerste reeks met 15 - 30 - 45 op de bezel en met code ‘9 - 66’ aan de binnenzijde caseback. De Longines heb ik voorlopig gedateerd op basis van serienummer maar ik heb ook een uittreksel opgevraagd bij Longines ter confirmatie (nog niet ontvangen).

Ja, meten is weten en een nummer zegt meer dan duizend plaatjes etc.
Ik zou het zo leuk vinden om het te kunnen zíen, bijv. aan de vormgeving van kast, kroon of wijzerplaat. Dit omdat ik het verschil in vormgeving tussen jaren 60 en 70 vaak niet zie en/of herken. Bij de mooie horloges hierboven zie ik dat dus ook niet. Jammer genoeg.

Die Lip :heart_eyes:

1 like

Ja hé :slight_smile: en dan nog de zeer zeldzame eerste serie uit 1966… er zit een onregelmatigheid op het glas (kun je zien aan de foto, boven de ‘ski’) - dus nieuw origineel lip glaasje besteld in Frankrijk.

2 likes

En terecht! Zo’n gaaf horloge!

Prachtig!:heart_eyes:

1 like

fyi, ik heb voor die van mij minder dan 1500 betaald incl vers geserviced.

Done :+1:

1 like

Zenith Defy

13 likes

Dat hoop ik toch voor jou :wink:

Een Landeron 48 in gouden kast (wel een wat kwalitatievere kast dan de Chronographe Suisse versies) van een merk dat indertijd veel minder prestige had dan het nu heeft, zou dat nooit mogen opleveren. Maar tegenwoordig denken de mensen dat gouden horloges automatisch absurde bedragen moeten opleveren of nog slechter, wegen het horloge zonder demontage en zoeken de goudprijs op.

Ik had een bod van goudwaarde +10% gedaan. Ik denk dat ik dan rond de 550 eu zou uitkomen. Maximaal en een topdeal is het dan al niet.