šŸ”’ 2016: Welke vintage draag je vandaag?

Vandaag mijn laatste aanwinst natuurlijk: de Mido Ocean Star Powerwind, jaren 60ā€¦ :slight_smile:

.

Een schitterend machientje!

Maar zoals je kunt zien zijn er boven het midden van het plexi een paar storende, ondiepe, krassenā€¦ zijn die op een makkelijke manier te verwijderen??

Ik heb Mido al een mailtje gestuurd over het serienummer op de caseback, maar mijn vraag is of er een online een site is waar Mido serienummers te checken zijn? (ik kan niets vindenā€¦)

Dank jullie voor het kijken en evt. hulp alvast!!

6 likes

Nou, de ondiepe krassen verdwijnen in het algemeen na wat poetswerk met een doekje & zilverpoets - brasso of dergelijk. Iets dieper kan polijsten met fijn schuurpapier (1000, 1200, 2000 meestal Scotch) het werk doen - hoe hoger het getal hoe meer zen je er uit krijgt :wink:

1 like

Spotte net een hele lange draad over dateren op basis van serienrs, ook wordt hier gezegd dat op de Mido site een hulp is. http://mb.nawcc.org/archive/index.php/t-71058.html Voor extra morele support nog een ouwetje van Mido uit mijn laadje

4 likes

brasso ok! thnks!
ik heb ook wel eens iets van tandpasta gehoord???

thanks haha :slight_smile: wel nodig :slight_smile: mooie ook man!!
het enige nadeel bij de nawcc is dat je lid moet zijn om die gegevens te kunnen zienā€¦
misschien komt mido zelf met antwoord, op de site geen zoekengine daarvoorā€¦

Check dit topic: :wink:

1 like

hey WB thnks, ga ik eens goed doornemen!! thnks! :slight_smile:

1 like

??? ik ben geen lid maar het hele item wel doorgespit

1 like

yups

De Delbana chrono vandaag!

14 likes

nu deze

8 likes

16 likes

Dank! :grinning:

1 like

Vandaag maar s deze goldie looks aan de pols. Ben eigenlijk meer van de grotere funkie chronoā€™s maar de Omega bevalt wel goed! En ja, ik weet dat de datum niet goed staatā€¦ :sunglasses:

10 likes

Dogma

17 likes

10 likes

Dode secondenā€¦

12 likes

Voor het eerst sinds 1991 mag deze Longines weer om de pols.:grin:

15 likes

Bijna 2 dagen om nu, in het begin een keer gelijk gezetā€¦ geen noemenswaardige gangafwijking (misschien een seconde of 5 a 6!) ā€¦ niet slecht voor een ouwetje van 50 jaar!

Fijne donderdag allemaal :slight_smile:

7 likes

Waarom moest dat zo lang duren dan?
Mooie klok !!
Ben benieuwd naar fotoā€™s van de zijkant eigenlijk.
Dat om te zien hoe de kast gevormd is.
:grin: