🔒 2016: Welke vintage draag je vandaag?

Raketa op gitaar


Fijne zondag verder :sunglasses:

8 likes

Vandaag ijsbeelden kijken, dus een “koel” horloge.

Een fijne zoemer.

6 likes

maar wel leuk!

vandaag de Rox
mijn Italiaanse oversized diver!

13 likes

De 7009 '76, vers terug van z’n eerste servicebeurt in veertig jaar :smiley:

5 likes

Een geinige Plato digi uit de 70’s 


9 likes

Leuk, ik wist niet dat Plato het nog gered heeft tot in het quartz tijdperk.
Ik heb de oude Plato van mijn opa uit de jaren 60 nog. Toen zat er een ETA uurwerk in.

3 likes

Het horloge heeft misschien wel een Hollands of central europees tintje; Ik ben ze buiten nederland nog niet eerder tegengekomen, ook niet in afbeeldingen. Dit is nu het derde NOS Plato horloge waar ik in Nederland tegenaan loop

Of het gerelateerd is aan de Plato brand waar jij aan refereert weet ik niet zeker maar is wel erg waarschijnlijk. Ik schat dat dit horloge uit ± 1978 stamt.
Ze hebben een behoorlijke kwaliteit; all stainless steel, springloaded pushers bevestigd met circlips en een goed afgesoten geschroefde deksel. Het solid state uurwerk is betrouwbaar maar is technisch gezien vrij eenvoudig
Het heeft wel een erg mooi LCD ‘font’ en een 24 uur weergave.
Ik vind het een erg leuk klokje, al met al, en het design spreekt me erg aan, inclusief de layout van de ‘dial’ met zn letters en tekens.

2 likes

Op leren nato geknald. :blush: Zalig hoe dit horloge in het spectrum paars - donkerblauw speelt

Wel even op de foto klikken, dan zie je ze veel scherper!

5 likes

5 likes

7 likes

HĂ© een prize winner, die had ik nog nooit zo gezien. Mooi automaatje, ben benieuwd wat erin zit

ETA 2451, in perfecte staat (Dit weekend geserviced)

1 like

Oeff Tissot, gij hebt toch mooie machientjes hoor! Chapeau :slight_smile:

La Bella vandaag:

Fijne maandag allemaal :slight_smile:

4 likes

Pontiac Supporter
Draagt heerlijk en loopt heel netjes op tijd.

5 likes

Ook een prachtige Pontiac met grote P, maar het bandje past er niet zo goed bij.

Ik weet het. Ik moet voor een aantal vintage horloges nog steeds een net bandje vinden en ga binnenkort eens on-line shoppen.

Uiteraard een Rus, vandaag een Vostok
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/wwww2_zpsxetfuhz4.jpg.html][/URL]

4 likes