Longines Conquest VHP Chrono, via Chrono24.nl ?

Binnenkort ben ik jarig en werd de suggestie gedaan om een nieuw horloge te doen als kadeau.
Nu had ik mijn wensen op een rijtje gezet: Nauwkeurig, chrono, waterdicht ( geen duik ) en mooi.
Nu is mijn oog gevallen op de Longines VHP.

Maar nu komt het. Het klokje wordt , alleen via Chrono24, via Master Watches, aangeboden voor 1190 ( bij winkels steeds 1440 ). En Master Watches, uit Spanje, heeft allemaal goede recentie. En heeft de blauwe wijzerplaat die ik zocht, ook nog op voorraad.

Te mooi om waar te zijn?
Andere nadelen? ( servicen in de toekomst bv. )

Graag advies van jullie.
Groet, Peter.

Mischien is dit wat?

Geen chrono, wel hagelnieuw en vertrouwd via HFšŸ–’

Toevallig vanmorgen nog met @TimeLapse over de VHP gesproken :slight_smile:

Sowieso een goede keuze, zowel de driehander als de chrono. Ik zou alleen niet voor de zwarte carbon-look plaat gaan zelf. Die vind ik minder mooi dan de witte of blauwe sunburst wijzerplaten.

1 like

Waar het mij om gaat :
Is kopen op deze manier wel ā€˜veiligā€™ ?
En zijn er evt andere nadelen als je niet bij een winkel koopt ?

Waterdicht? Ik kom met mijn vhp niet in de buurt van water hoorā€¦ 5barā€¦

Ok, dus het klokje is goed.
En de blauwe vind ik ook de mooiste.

Hmm, 50m leek me al heel wat. Ik zit wel eens in Mn vijver met armpje onderwater voor wat onderhoud.

In theorie geen probleem, maar ik zou hem ff uitdoen dan :relaxed:
Edit: in theorie wel een probleem want zelfs douchen wordt afgeradenā€¦

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSuIRnp4bPM0Nn6CZvxW-CWxntjZPnHjnblgcM50jxk8WpUWBg3Ew

//eu1.dh-cdn.netO//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netM//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netV//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netC//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.net2//eu1.dh-cdn.net4//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net?//eu1.dh-cdn.net

Geen probleem

En dan uit Spanje laten opsturen door Master Watches. ?

Als je op de site van Longines kijkt, zie je wat ze met ā€œ5 barā€ (volgens ISO 22810) bedoelen:

Aangezien Longines specificeert dat je met een ā€œ5 bar WRā€ horloge, volgens hun normen, kunt snorkelen, durf ik er wel mee in de buurt van water te komen.

The update of the water resistance standard ISO 22810 will mean that watches will be tested against everyday uses for the watch instead of one-off pressure tests. Following the criteria of the new standard, manufacturers must prove that watches that claim to be water resistant to 30m can be worn for all types of aquatic activities to that depth without any water penetrating the case. Watch manufacturers will be able to determine the types of tests that they put the watches to but the tests must comply with watersports best practices.

1 like

Ik ben persoonlijk niet zoā€™n fan van op laten sturen vanuit het buitenland ā€¦ als het horloge niet is zoals beschreven kun je niet even in de auto stappen om het persoonlijk te regelen.

Tsja, als ze niet de juiste opsturenā€¦ dan wordt het balen!

Maar veel via Chrono24 komt toch uit het buitenland?
Wat zijn dan de ervaringen?

Zijn er onder jullie ook die weten wat de ervaringen hiermee zijn ?
( mag ook via pb )