Longines GSM

heren en dames,

Ik heb mij aangemeld, daar ik wil weten wat voor type horloge ik heb en wat hiervan de eventuele waarde zou zijn (verzekering). Het betreft een Longines zakhorloge en ik meen uit 1920-1928.
Bij restauratie glaasje bij juwelier) heb ik mij laten vertellen dat het een 14 karaats gouden horloge betreft.

Verder weet ik enkel dat mijn overgrootvader dit horloge heeft gekregen als jubileumcadeau. Er zit zelfs nog een jubilarisbrief bij. Echter heb ik deze nu niet voorhande. wellicht ten overvloede kan ik deze later toevoegen als plaatje.

Graag verneem ik middels jullie expertise wat hiervan te vinden.

met vriendelijke groet,
Arno Sterk

2 likes

Hallo,
Is er een manier om het horloge open te doen en een foto van het binnenwerk te maken?

1 like

met alle liefde. maar er zit een kleine kantverspringing in aan de bovenzijde. en een scharnier aan de onderzijde. echter durf ik hier niet te hard aan te trekken. ben bang het kapot te maken.
ik weet niet goed hoe ik hem open moet maken.

1 like

Even een dun zakmesje aan de bovenkant tussen de deksel en de kast drukken… (kantverspringing)

Dan popt hij zo open! Daarna bij de binnendeksel hetzelfde.

Yes gelukt. liever een keer teveel gevraagd dan gesloopt.
bijgaand de foto’s

1 like

ik heb een time table gevonden
Longines serial numbers by year

dus als ik het goed heb is het horloge vervaardigd in 1934…

weer een stapje dichterbij

Een heel mooi horloge. Ik hoop dat dit familiestuk je veel plezier geeft.

ja zeker. verheugd me dat ik zo een stukje geschiedenis mag bezitten. ik hem graag eens professioneel laten schoonmaken en in een stolpje plaatsen. tezamen met de brief een mooie combi die later doorgaat op mijn zoontje.

2 likes

Waarom zou je hem schoon laten maken als je hem toch niet gaat dragen :slight_smile:

Hoi Mark,

ik weet niet of het kwaad kan ten aanzien van zijn gestel an sich. ik zag lichte roestplekjes, of valt dat binnen
het kader van nostalgie. maar in principe heb je gelijk en wordt er niet direct gebruik van gemaakt.