Looking for a keeper!

Hf,
in het afgelopen jaar heb ik veelvuldig geflipperd tussen allerhande modellen. Om hier wat rust in te krijgen ben ik voornemens om een horloge te kopen welke, ten minste, tot het eind van het jaar zal moeten aanblijven.

Daar dit dan toch wel een geweldig horloge zal moeten zijn, heb ik mij georiënteerd binnen het budget van om en nabij de 2000 euro.

Op dit moment staat een Tudor black bay blue mij wel aan. Echter gezien ik beter kan flipperen van gedachte vooraf dan achteraf, wil ik jullie vragen mij andere geweldige opties te tonen, voordat ik de knoop door hak!

eisen:

  • tussen de 42 en de 44 mm
  • sterk neigend een duiker (ish)
  • in goede staat verkerend

Ik hoop dat jullie mij niet kunnen overhalen en ik bij mijn punt blijf!! Plaatjes zijn fijn!

(toevallig een mooie bbb te koop, pm maar met ee voorstel!)

1 like

Mijn Shogun is een keeper.

1 like

Black Bay draagt groter dan de afmetingen doen vermoeden dus ik zou in ieder geval eens gaan passen als je dat nog niet gedaan hebt.

Een Omega Seamaster Ceramic misschien?

ik heb een Black bay red gehad. Pols kon het goed hebben, toch bedankt voor de tip.

Ik heb mijn Omega seamaster 300m nu net te koop staan, dus al een soortgelijk gehad. Wel een erg goede suggestie!

de Black Bay is prachtig maar wel behoorlijk hoog en de lug to lug is lang, maar goed dat heb je als het goed is dus al ervaren

ook is ie niet zo geschikt als bandenswapper door de lange lugs en met name door de aan de ver aan het einde geplaatste lugholes

Omega Seamaster 300 ceramic is veel platter en compacter, ondanks dat het ‘op papier’ maar 1 mm in diameter verschilt. Maar die heb je dus al gehad.

Alternatieven in het sub 2000 euro segment zijn de Oris 65 (die nieuwe, wel ook best lange lugs), Sinn U1/UX, Omega 2254,(maar ook een aardige klatser) en verder ben ik zelf in mijn zoektocht niet gekomen, of je moet met exoten aan de slag gaan zoals een Maurice Lacroix Pontus Diver en dergelijke.

1 like

ik zie hem niet :wink:

William heeft een fraaie Oris Aquis Titan Chronograph staan maar is 46mm. Wellicht draagt deze klein?

Zoeken naar een keeper is een onbegonnen zaak. De keeper vindt jou :wink:

3 likes

Kooknie :smirk:

1 like

BB is op zich geen lelijk horloge. Maar mij echt teveel een Sub-kloon.

Zou zelf kiezen voor zoiets. Is ‘slechts’ 41 mm. Maar draagt groter.

Aquaracer 500m Ceramic (foto’s ‘geleend’ van internet)

Nu kun je hier op Horlogeforum geen TAG Heuer voorstellen zonder dat de standaard commentaren volgen over de restwaarde. Maar dit ‘probleem’ kun je enigszins ondervangen door jong gebruikt te kopen. Daarnaast geeft TS aan dat hij op zoek is naar een ‘keeper’’. Maar belangrijker nog, ik vind dat als je een horloge echt gaaf vindt, je er gewoon voor moet gaan. Ik zou zelf niet gaan voor iets anders, dat ik minder aantrekkelijk vind, omdat dat misschien in de toekomst wat waardevaster is. Iedere hobby kost nu eenmaal geld. Ik vind dat niet zo’n probleem. En wie zo nodig voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, moet gewoon een Casio kopen.:wink:

Dit is trouwens ook een lekkere en ook prima te doen met genoemd budget.

5 likes

Dan zou ik eerder voor deze gaan. Zelf ook vaak over zitten dubben. Nog steeds wel.

9 likes

ja tot aan kerst 2016 :joy:

3 likes

Toevallig heb ik deze Tag al in mijn bezig. Zal binnenkort te koop worden aangeboden!
Eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat ik meer moeite en twijfel heb bij het verkopen van de Tag dan bij de Omega. Het horloge is echt heel erg mooi in het echt.

Haha, ik kan wel zeggen voor altijd, maar dat gaat niet gebeuren.
Tot eind van het jaar moet realistisch zijn!

1 like

Ik vind het een dappere poging en zal je steunen jongen…

1 like

Precies! Zou 'm zelf lekker houden! Maar ik ben dan ook niet zo’n flipperaar en als ik iets mooi vind, geniet ik er ook graag wat langer van. Iedereen is daar natuurlijk weer anders in.

1 like

Je zit er echt een beetje mee he? Wel tof dat je je merk zo goed verdedigd en vertegenwoordigd! Ikzelf zou er niet aan beginnen… Restwaarde enzo :yum:

4 likes

Ik droom er 's nachts van, man!:joy:

Nee, ik dacht ik roep het maar vast. Scheelt anderen weer wat typwerk!:wink:

5 likes

Staat er nu op!

Heerlijk is die.

Kan zo op 'n tegeltje voor aan de muur. :ok_hand:

:black_large_square:

Elf.

2 likes