Maakt Seiko ook betaalbare GMT's?

Die Grand Seiko’s zijn mooi, maar ik zoek eerder iets in de SKX007 categorie. Tips iemand? Of een ander merk dat in die prijsklasse (minder dan 500 euro) stevige GMT’s maakt?

Dank!

Frederik.

Steinhart GMT’s zijn er onder 500 euro.

Kijk naar de Seiko sun015, 017 voor de oude modellen of de nieuwere prospex, sun019, 021, 023

Zijn wel Kinetic.

http://cdn.creationwatches.com/products/images/medium/SUN028P1_MED.jpg

Dit bijvoorbeeld. En wat vierport zegt: ze zijn wel kinetic (maar ook die hoort thuis in een collectie)

Oh, absoluut geen probleem met kinetic! Bedankt voor de tips!
Steinhart is cool, maar die doen me iets teveel Rolex aan. Too close for comfort…

Niet perse

1 like

Oh ja, wel even een.headsup bij deze modellen. Ze dragen best groot en zouden wel es oversized.kunnen zijn.

Ja, de SUN shrouded GMT divers zijn stoere, robuuste, dikke klatsers, maar door korte lugs toch heel draagbaar vanaf, denk ik, zo’n cm. of 17,5 polsomvang. Vnd ik zoveel origineler en stoerder dan de vijfhonderdste hommage van een toch al compleet uitgemolken ontwerp. Maar ja, dat is mijn bescheiden mening. :grinning:

5 likes

Sun serie is inderdaad goede optie. Krijg binnenkort zelf de sun017 binnen erg benieuwd naar.
maar ik lees hier veel dat veel leden niet echt fan zijn van kinetic hoe komt, want ben er zelf wel fan van? En geen problemen mee mits je zorgt dat je hem regelmatig draagt.

Orient (ook onderdeel van Seiko):

ORIENT FFE06001W voor minder dan €250.

Oh ja? Volgens mij zijn hier juist heel veel Kineticfans. Check vooral ook nog even dit topic.


Natuurlijk kun je een keer pech hebben met een defecte accu. Maar verder is het een probleemloos horloge, wanneer je het, zoals je zegt wel af en toe draagt. Maar als je dat niet van plan bent is het sowieso vrij zinloos om een horloge te kopen, lijkt me. Mijn ‘gouden formule’: in het begin twee weken dragen. Dan is ie volledig opgeladen en daarna, bij wijze van onderhoud, elke twee weken twee dagen achterelkaar. Dan blijft ie altijd volledig opgeladen en draag je 'm dan 'n keer een paar weken niet of zelfs een paar maanden… geen probleem. Ik ben zeker ook Kineticfan!

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Best wel een dingetje hier. Vroeg laatst iemand tips voor een horloge naar het werk, wellicht een dresser.
Kwam er weer een zak die een SKX wel wat vond. En nu begint er wellicht weer een mod te zeuren dat ik het woord zak gebruik maar een netter woord kon ik niet vinden. Frikandel beter?

Niet alleen de titel lezen Japie

Proost jongen!

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Goede tip. Nou ik doelde meer op het feit dat er geschreven wordt maar het is wel een kinetic net als of dat negatief is. En inderdaad als je maar zorgt dat de accu vol is en dan 2 keer in de week draagt heb je er verder geen omkijken naar. Erg fijne techniek.

1 like

GS en SKX007 zijn mechanisch. Om dan een kinetic aan te prijzen is wel iets anders.

Hoewel liefhebber van mechanische uurwerken, vind ik ook kinetics/solars leuk (of nog makkelijker, een quartz). Mijn opmerking dat het wel een kinetic was dus geenszins negatief bedoeld.

Geen probleem met kinetic hoor. simpele basic quartz zegt me niks, maar een kinetic of een 9F sla ik niet af.
Die Orient ziet er geweldig uit, op dat vreselijke logo na… :smile:

Maar bedankt voor alle tips, alleszins!!