Marathon Only

Inderdaad. Waar ik met name benieuwd naar ben is de kwaliteit van de webbing. De hardware is zowat bij elke MN boer hetzelfde, met net een ander design of draagwijze.

Want er zit podverdomme een hoop rommel tussen. De vraag die ik zelf had was of de duurste in de MN strapgame de centjes ook daadwekelijk waard zijn. De review zal dat uitwijzen :blush:

2 likes

Even off topic: Heb je de versie 2 van Erika al in handen gehad? Ik heb hem zelf nog niet gezien en degene die ik nu ga bestellen is weer de ‘vintage’. Die is sowieso wat flexibeler, daardoor slijtvaster is mijn ervaring.

Die watchgecko heeft voor mijn gevoel teveel rek. Ik waardeer het stugge elastische.
@junior hoe is de elasticiteit van de vintage tov de standaard?

1 like

Zelfde. Maar de band is wel minder stug en de randen zijn daardoor minder kwetsbaar. Maar goed, ik krijg ze niet stuk hoor. Ik lees er wel eens over, maar ja ik zie ook wel eens dikke krassen op andermans horloges. Lukt me ook niet. :wink:

Nog niet, wel incoming. Ik verwacht niet dat er veel verschil in zal zitten, want versie 1 werd ook gewoon door een toeleverancier in Europa geweven. Wat ze nu heeft verbeterd is de geweven dichtheid van de zijkanten, en dat ze de webbing zelf weeft. We gaan het meemaken.

3 likes

De zwarte raakt een beetje sleets, maar is nog prima.

1 like

Zullen we er anders gewoon nog even een Marathon foto tussendoor doen? We gaan nl. wel een tikje off topic… :sunglasses:

Hier dan!

5 likes

Nou ben benieuwd hoe lang het gaat duren :blush:

1 like

De marathon kreeg deze week wat TLC in de vorm van onderhoudsbeurt.
Uurwerk blijkt nog top, en loopt na schoonmaak en nieuwe veer goed.
Blijft nog even ter observatie en is eind deze week weer terug waarschijnlijk.

image

5 likes

Haha, die kroon is qua maat wel volledig uit verhouding als het uurwerk uit de kast is… :rofl: leuk dat je foto’s van de horlogemaker krijgt!

3 likes

Incoming! :wink:

@Stephannl, als je interesse hebt in de 21mm ‘Vintage’ die hiervoor op de foto staat (voor je MSAR) geef maar een gil. Ik doe er niks meer mee. Ligt ook niet in de weg hoor.

2 likes

X post

Vandaag terug ontvangen. Nieuwe veer, schoon en vers geolied. 1 seconde afwijking.
:raised_hands:

@junior I know. Maar dan moet ik een 21 in 20 lug frutselen. :smirk:

3 likes

Dat is ook zo. Loop je tegen hetzelfde beeld aan als van mijn Speedmaster Pro (zie eerder bericht). Stoort niet echt, maar ik vind 't bij de Speedy nét niet. Vandaar dat ik de 20mm heb besteld.

Ziet er weer goed uit!

1 like

Waar de Marathon Watch voor gebouwd is.

1 like

Dat (mooie!) artikel leek wel het begin van het einde van de normale prijzen. De TSAR is nu adviesprijs tegen de 1000 dollar, flink geld voor een ETA F06 quartzuurwerkje in een bonk staal. Zit al dagen te kijken of ik er ergens eentje voor de helft op de kop kan tikken, helaas…

Tja, het is wel fors gestegen. Gsar grey maple 1500 USD. Het is wel zo dat ze regelmatig acties hebben. Maar dan nog de invoerrechten en porto.

1 like

Exact en laten we dat voor het gemak even afronden op een totaal van 25% van de aankoopwaarde incl. verzending. Dan loont het niet. In the UK bijna nooit acties. Ik kijk er ook niet iedere dag naar hoor, maar jij hebt me weer wakker gemaakt met die rotfoto’s van je … :rofl: :joy:

1 like

You’re welcome :sunglasses:

1 like

Rond de kerst hadden ze ‘sale’ bij Marathon met kortingen tot 40% volgens mij, daar heb je nu niets meer aan maar is misschien iets om in de gaten te houden.

Ik hoop dat ik mazzel heb, mijn nieuwe JDD (nos) is eindelijk onderweg vanuit Zwitserland welke ik scherp kon kopen. Ik heb hier ook wel even naar moeten zoeken (en nu al heel lang wachten), maar ga er vanuit dat het dit allemaal waard is.

1 like