Maserati horloge

Welkom.

Ik zou voor €400 toch wel iets anders uitzoeken :flushed: Kijk eens bij de merken als Seiko, Citizen, Orient etc. Misschien dat daar iets leuks bij zit en dan heb je een horloge waar je nog heel lang plezier van kan hebben!

Voor €400 is er heel wat leuks te koop, maar ik zou niet voor deze gaan. Als je iets netters wil kijk dan eens bij Seiko, Tissot, Certina, Junghans(iets er boven).
Kwalitatief zijn deze gewoon goed, quartz of automaat.

Ik ben hardstikke nieuw op dit gebied, dus alle hulp wordt gewaardeerd. Is het zo dat de kwaliteit bij merken zoals deze lager ligt dan bij merken zoals seiko? Ik neem aan dat dit dan is omdat Seiko zich wel volledig richt op horloges. Ik tast echter in het duister😂

1 like

Ik zou met mijn 400 euro eens door de horlogemarkt hier gaan kijken,staat zoveel leuk spul te koop voor dat geld met heel wat betere specs

Automaat lijkt mij wel het leukst, valt dit aan te raden in mijn prijsklasse?

1 like

net - check
onder 400 euro - check
mooi merk - check

4 likes

Ja waarom niet? Er zullen er waarschijnlijk nieuw wat minder te vinden zijn dan quartz, maar zo goed als nieuw of een goede tweedehands zijn zeker haalbaar. Denk er wel even bij na dat wanneer je het horloge een tijdje niet draagt deze weer op tijd moet zetten en dat er een kans bestaat dat het horloge een onderhoudsbeurt nodig heeft.

1 like

Over het algemeen ligt de ‘kwaliteit’ van het horloge aan het uurwerk dat er in zit :slight_smile: Bij merken als Seiko, Citizen, Tissot e.d. kun je ervan uitgaan dat daar voor een redelijke prijs een goed uurwerk in zit. Bij een horloge van ‘Maserati’ (en een onbekende horlogemaker?) kun je daar denk ik minder goed van uitgaan. Met een budget van €400 kun je namelijk al bij een hele boel ‘goede’ merken terecht.

Overigens zit het verschil in Quarts en Automatisch dat een quarts horloge op batterij werk (die kan dus leeggaan) en een automatisch horloge met beweging werkt (loopt dus in principe altijd). De één is niet beter dan de ander, maar het uurwerk is dus wel verschilend. Succes!

1 like

Heel simpel :grin: als jij m mooi vindt… dan doen. Is wel een apart model … Anders rustig nog even rond kijken (hier)…

1 like

Dank u😁

2 likes

Ik zou dit horloge ook afraden. Los van de stijl denk ik dat het goudkleurige deel snel beschadigd en dan is hij al niet mooi meer.

Mijn advies zou zijn te kijken naar merken als Seiko, Citizen, Tissot en Hamilton. Zeker de duikmodellen op een stalen band zijn robuust en kunnen wel tegen een stootje. Een krasje meer of minder is dan ook niet zo erg. Hier op de horlogemarkt komen ze geregeld voorbij voor onder de 400,- euro.

Succes met je zoektocht!

1 like

Met dat maserati horloge zal op zich niet zo veel mis zijn. Het zal z’n werk doen en tegen de tijd dat het batterijtje leeg is zul je er waarschijnlijk op uitgekeken zijn.

Veel mensen die dit een mooi horloge vinden zul je hier op dit forum niet vinden. Maar dat komt deels omdat de meesten hier bijna per definitie niets moeten hebben van niet-Zwitserse merken die niet al minstens 100 jaar horloges produceren.

Wil je graag een staal/gouden horloge en eventueel met automaat, dan zou je eens bij Oriënt kunnen gaan kijken.

2 likes

Ik zou eens zoeken bij Citizen voor een solar en radio gestuurd horloge, kan je alle kanten mee op is zowel netjes als sportief / zwemmen etc. en bij een aantal heb je nog een verlicht LCD schermpje ook

2 likes

Ik zou met de huidige blackfriday deals eens kijken op zalando/bijenkorf etc om te zien of je er wat leuks uit kunt vissen. Kan me voorstellen dat je op jouw leeftijd niet perse de voorkeur laat uit gaan naar heb je mijn Zwitsers uurwerk al gezien… :smile:

Zoals onderstaande bv? Via Zalando.

1 like

https://www.seiko.nl/collectie/detail?item=SKX009K2

Zag deze een paar keer langskomen en deze trekt mij toch wel erg aan😍. Automaat onder de 400 met een mooie afwerking zo ver ik kan zien.

1 like

In dat geval zou ik zeker even kijken wat men hier aanbied!

1 like

Kijk eens op eglobalcentral op Seiko SKX009, daar staat die voor de helft en is een betrouwbare verkoper.

4 likes

Man man man die jongen is 17 en ik zie de meest stoffige horloges als suggestie voorbijkomen :rofl:

11 likes

Kijk da’s al een betere optie! Als je die mooi vindt, kijk dan ook even op www.monsterwatches.nl en kijk dan bij de ‘duikers’ en ‘sports’. Zijn de prijzen een stuk schappelijker :wink:

Edit: bijv de PADI turtle, valt mooi binnen budget en wat een pracht :heart_eyes:

3 likes

Mijn idee :joy:

1 like