MEGA online SEIKO chrono shopping HAUL uit JAPAN

Misschien kunnen jullie je nog dit topic van vorig jaar herinneren. Op 2 dagen na precies een jaar geleden.

Het afgelopen jaar heb ik verder eigenlijk helemaal niks uit Japan gekocht maar ongeveer 2.5 maand geleden kreeg ik weer honger naar bijzondere Japanse klokjes. De vorige keer voral dress watches gekocht, bijzondere en hoogwaardige JDM modellen. Maar ik ben ook groot chrono fan :stopwatch: Ik verzamel de 6139 modellen en er zijn enkele modellen die alleen voor de Japanse markt waren en je dus eigenlijk alleen in Japan tegen komt. Alle klokjes die ik gekocht hebt zijn dus van deze JDM speed-timer modellen.

In tegenstelling tot vorige keer nu alle pakketjes los van elkaar laten komen, het samen voegen en de shipping kosten van een groot pakket waren toch wat hoger dan verwacht. De afgelopen 2 maanden dus een aantal leuke pakketjes uit Japan mogen ontvangen.

Na lang wachten op de douane, vertraging door typhonen en het afwachten van de veilingen kwam vandaag het laatste pakketje binnen. Gelukkig vandaag een vrije dag zodat ik hem meteen kon ophalen zodra hij bij het postkantoor lag. :sunglasses:

En wat zit er in het etui? Dat kan ik nog niet laten zien, we doen het in chronologische volgorde en ik bewaar het mooiste voor het eind :sunglasses: De eerste aanwinst was een 6139-8050. Een typisch 70’s model met de groene plaat, aparte kastvorm en de funky wijzers. De kleur groen is lastig op de foto vast te leggen, in het echt is hij dieper groen en minder zwart/grijs.

Het tweede horloge was een kleine tegenvaller omdat die niet goed bleek te werken en heb daar geen foto van meer. De derde aanwinst is een 6139-7020.

Een ander model dat ik nog niet had en graag aan de collectie wilde toevoegen is een 6139-8040. Er kwamen er toevallig twee langs en voor beide een bod gedaan en toevallig ook beide gewonnen. 2x hetzelfde horloges dus. :sweat_smile::sweat_smile: Er is wel een klein verschil, de ene is een late “no lume” versie en de andere is een eerdere versie die je meer ziet met lume op de wijzers en plaat.

De een na laatste aanwinst is een 6139-7010. Een horloge met deze kast heb ik al, maar met deze plaat met cijfers niet. De enige 6139 met cijfers als uurmarkeringen en daar ben ik fan van. Deze modellen zijn ook gebruikt voor de Japanse luchtmacht al is die van mij wel een gewone civiele. Gemaakt in 1970 en de oudste van het stel.

En welke in het etui zat? Deze dus :sunglasses: Een 6139-8010, bijna zo goed als nieuw :exploding_head::exploding_head: Coating nog in perfecte staat, net zoals de wijzerplaat. In de advertentie stond dat hij niet liep maar toen ik het etui opende tikte het horloge me al tegemoed. Het kopen in Japan is soms wel lastig omdat de beschrijvingen vrij vaag zijn (en google translate mss niet de juiste nuances van de vertaling weet te vangen). Maar soms pakt het dus ook goed uit.

Dit zijn de aanwinsten op een rijtje. Dit waren de JDM modellen die ik nog niet had en dus nodig had om mijn 6139 verzameling compleet te maken. Alle JDM modellen heb ik nu, van de andere nog een paar te gaan. :smile:

114 likes

Heeeel cool :sunglasses:

Ik vertrek volgende week naar Japan, dus ben benieuwd of ik ook nog wat moois tegenkom!

2 likes

Zo gaaf Daniel! :sunglasses:

1 like

Dat gaat lekker, die zwarte is super :+1:

1 like

Wat gaaf zeg. Erg mooie horloges.

1 like

Lekker bezig man. :+1::+1: Hoe zit dat nou met de band van de 7010? Kwam dat horloge op leer binnen en heb je er zelf een metalen band aan gehangen? Of hoort de metalen band erbij, maar heb je voor leer gekozen? Ik vind het een waanzinnig gave band namelijk. :star_struck:

1 like

Veel plezier in Japan! Er zijn erg veel leuke Seiko’s daar maar de Japanners zijn niet gek en de prijzen voor dergelijke vintage seiko’s zullen bv niet echt lager liggen dan de internet prijzen op yahoo/ebay etc.

Hij kwam op de metalen band maar die hoort niet origineel op deze modellen. Een niet originele stalen band haal ik er altijd vrijwel meteen af :wink: Alleen voor de laatste foto even terug gezet. Zit er over te denken hem op een nato te zetten nu. :thinking::thinking:

2 likes

Das een prachtige serie Daniel! :ok_hand:t4:

1 like

Die leren band is ook tof erbij. :+1:

:expressionless:

1 like

erg cool, gefeliciteerd!

1 like

Hele mooie serie horloges ! Mooi verslag :smile:

1 like

Owhhh, het zijn er maar 6 deze keer.
Wel 6 hele gave, veel plezier ermee!

1 like

I see what you did there :slight_smile:

2 likes

Lekker man, geniet ervan! :smile: :+1:

1 like

Speciaal voor @W.E

6 likes

Enig. :grinning:

1 like

Deze en de groene zijn de toppers voor mij :ok_hand:t3:

1 like

De groene is inderdaad erg mooi, zoals ik zei in het echt nog veel specialer omdat die groene wijzerplaat beter uit komt. Vind het lastig om een favoriet uit te kiezen omdat ze allemaal op hun eigen manier wel wat hebben.

1 like

Prachtig hoor :stuck_out_tongue_winking_eye: … Gefeliciteerd met deze serie :+1::grinning:

1 like

Mooie collectie zeg :ok_hand:t2:
Die donker groene is echt gaaf zeg :heart_eyes:

1 like