Meistersinger no. 1

Die heb je nu toch zeker al geruime tijd he?!:slight_smile:️. Blijft een mooie vind ik.

Dat bruine sonnenschliff met dat wit.
Bijna een oer-MeisterSinger…:wink:

Of bijna… Het is er 1!:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

New York.:roll_eyes:

Dacht even dat dat fakkeltje rond zou gaan.,:grimacing:

Vraag mij af of die met die Euromast echt het daglicht gaat zien. Vrees dat hij er met 99 blijft zitten…

Parijs?:cowboy_hat_face:

inderdaad al een tijdje, toen een No 1 nog ruim onder de €1000 over de toonbank ging…
Ik vind die huidige prijzen echt bizar…

Nog een plaatje met een beetje Son op de Schliff :slight_smile:

5 likes

Tja. Ik ben op een gegeven moment ook noodgedwongen wat afgehaakt.

Nou gun ik die Brassler zeker zijn succes , en hij heeft het vanaf die tijd goed uitgebouwd natuurlijk. Dat eigen kaliber…
En allemaal even smaakvol als je het mij vraagt.

Het (merk) staat nu als een huis natuurlijk.

Dat daar een zekere prijsverhoging inzit. En dan zeker de specialere modellen.

Maar inderdaad. En als mijn loontje nu mee was gegroeid…:joy:

http://horloge.info/wp-content/uploads/2017/07/Meistersinger-Circularis-Power-Reserve-.jpg[quote=“MeistersingerFa, post:35, topic:115975”]
Dat daar een zekere prijsverhoging inzit. En dan zeker de specialere modellen.
[/quote]

bijv. deze: vanaf 4500 euri… :scream:

1 like

hier vind je vast nog meer ervaringen van liefhebbers van dit merk…:+1:

1 like

Humor die site:

KNIP voorzien van een handgewonden uurwerk KNIP
KNIP de resterende stroomreserve

dus de kroon drijft een dynamo’tje aan wat de accu oplaadt?
hekje schaterlach

Zeker een mooi merk, vooral deze!

dat noemen ze “dichterlijke vrijheid”

2 likes

Mooi eufemisme voor Google translate!

Ik heb de editie Rotterdam aangeschaft (besteld) juist om de euromast, raar dat iemand aangeeft dat hij hij deze bij van Willegen heeft gezien daar hij nog uitgeleverd moet gaat worden, Medio September. Ja en ook staat de skyline van Rotterdam op de achterzijde. Verder geeft nog iemand aan dat ze niet verkocht zullen worden, even een up date ik was al bijna te laat er waren nog maar 8 van de 100 stuks

2 likes

Mooi dat je er eentje te pakken hebt, zien hem wel verschijnen!

@Jveld26

En? Heb je 'm al op kunnen halen?

En dan dat model mét Euromast?
Ze bestaan inderdaad met en zonder. Wel benieuwd hoe je dat IRL beleeft…:wink::slight_smile:

Ik heb het ‘geprobeerd’… en ik ben altijd best wel in voor aparte ideetjes , maar ik moet nog steeds erg mijn best doen die ‘mast’ op die wijzerplaat te 'accepteren’:slight_smile:

Aan de andere kant: er bestaan nu al tientallen van die City-editie’s en naar mijn weten heeft alleen die Rotterdam dan zoiets specifiek herkenbaars als wijzer/naald…

Wel weer even gewaagder dan…
Dan zou ik er heel graag wat foto’s van zien.:wink:

Ha, eigenlijk wel cool.

Als je Rotterdammer bent… Wel écht uniek, tov al die andere city editions…

Uniek, maar lelijk.
Past wat dat betreft niet bij onze prachtige stad!

1 like

als het goed is komt de versie zonder Euromast volgende week binnen en ga ik deze ophalen. met Euromast lijkt het net op zo’n oude balpen waar het plaatje in verschuift.

en toch weet ik niet of ik het echt mooi vindt? heb de andere zonder in bestelling staan. hoop hem snel binnen te krijgen.

Is ook de meest logische keuze denk ik.

Op zich vind ik het nog wel grappig bedacht , maar dan had ik liever iets ( foto-etch )-achtigs? gezien… wat die Euromast dan in niets anders dan de Euromast herkenbaar had gemaakt…

Nou blinkt de echte Euromast natuurlijk al niet uit in een gedistingeerd stukje bouwwerk…

En voor de rest zijn al die City-editie’s hetzelfde. Met uitzondering van die silhouette’s…

Dan had ik per editie een mooi klein , maar dan ook écht móói stadswapen(tje) nog weer leuker gevonden. No.1 weg en daar dat wapen/schildje.

Dan heb je m.i ook écht een City-edition waar niet (meer) aan te klooien is. Daar zitten best mooie stadswapens tussen.:slight_smile:

Al schuilt het gevaar van het neigen naar ‘kitsch’ er natuurlijk ook in…

Maar goed. Het is wat het is , al was ik denk ik vlugger naar een gewone uitvoering van mijn keuze gaan kijken… Overigens niet omdat ik de gebruikte wijzerplaat op zich niet mooi vind.

Je kan ook weer denken dat het op deze manier zo neutraal blijft , dat het eigenlijk nooit echt verder nog een issue kan worden.

In deze prijsklasse moet dat ook ( eigenlijk ) wel zo zijn natuurlijk…

Weinig ruimte voor hele rare capriolen.

Je ziet nu met die ‘Euromast’ al dat het allemaal al langs het randje scheert…:roll_eyes:
010 met lume? :joy:

Editie Rotterdam opgehaald, begrepen dat ze allemaal verkocht zijn. De mannen die zeuren dat de het niet mooi zou staan de met de Euromast, de essentie van een horloge moet toch zijn dat deze leuk moet zijn om te dragen en iets speciaals moet hebben/zijn. Anders het ik wel de zoveelste Rolex kunnen kopen. Ben nu n Londen om de 100 meter een Rolex store met weer het zelfde klokje, lekker saai.

3 likes

Huh? Nee!
Essentie is dat het een mooi horloge moet zijn, dan is het leuk dragen. Als het horloge dan nog iets speciaals heeft, maakt dat het extra leuk. Maar iets speciaals maakt een horloge zeker niet altijd mooi. Daar is deze Meistersinger naar mijn mening een goed voorbeeld van.

1 like