Mening gevraagd, breitling pluton

Parel op de 12 ontbreekt en de LCD ziet er verdacht duister uit.
Maar inzake echtheid is hij wel OK denk ik.

Maar met zo’n stoffen bandzou ik nu echt nooit een Breitling kopen…
Ik vind “bretellen” al lelijk op een Rolex, laat staan op een Breitling …

Is kortgeleden al een draadje over geweest; belangrijk is dat alle functies goed werken, want dat (aan de randen al omhoogkrullende) Breitling-stickertje zit over de “Miyota” gravering heen geplakt. Dit Miyota uurwerk is nog wel te krijgen, heb het nummer niet bij de hand maar da’s makkelijk op het web te vinden. Een servicebeurt bij Breitling kun je vergeten, ik heb daar enkele jaren terug gewerkt, en herinner me dat ik op een goed moment het laatste uurwerkje pakte voor een Pluton.

En eerlijk gezegd - bedenk je dit: Zou je het horloge ook kopen als er geen Breitling op de wijzerplaat stond…? :neutral_face:

2 likes

Dat is inderdaad een goede vraag, als dit het geval is dan kun je misschien beter iets doorsparen voor een Super quartz (bijvoorbeeld een oudere Aerospace of Colt Chrono).

@peter, wat wil je daar mee zeggen ? ik koop het horloge omdat ik het mooi vindt en omdat het n breitling is en ik de centen niet heb om n horloge van 1000€ en meer te kopen…mag dat ?

Ik heb een nieuw movement laten plaatsen, maar de zoektocht ernaar was niet eenvoudig en het heeft me ook een rib uit mijn lijf gekost.Vind het echter een zeer draagbaar en prettig horloge. ( De Breitling bracelet is daar natuurlijk niet vreemd aan :wink:

[URL=http://s216.photobucket.com/user/Marc-B1/media/BREITLING%20INTRUDER%20-%201_zpsyitaghe6.jpg.html][/URL]

[URL=http://s216.photobucket.com/user/Marc-B1/media/BREITLING%20INTRUDER%20-%203_zpslhenafhl.jpg.html][/URL]
[URL=http://s216.photobucket.com/user/Marc-B1/media/BREITLING%20INTRUDER%20-%202_zps1dhbq6l8.jpg.html][/URL]

Je vraagt om een mening, dan geef ik die. Ik vind het zelf geen mooi horloge, en er staat weliswaar Breitling op en dat IS het ook wel, maar er zit een Japans uurwerk in dat op leeftijd is en waarschijnlijk een keer de geest geeft; waarna je er een Miyota uurwerk in zult moeten laten zetten. Als je voor minder dan 1000 euro een Breitling wilt kopen EN kunnen onderhouden, dan wordt het wel lastig vrees ik. En iedereen die 800 a 900 kan betalen voor een horloge, kan m.i. ook nog iets doorsparen voor een geheel Zwitsers exemplaar. Zoals inderdaad een oudere Aerospace.

Deze Breitling werd destijds als tijdelijke oplossing verkocht door de nieuwe eigenaren van het merk Breitling (het was enkele jaren eerder failliet gegaan), omdat ze nog geen deal rond hadden met Zwitserse uurwerkleveranciers.

6 likes

Mijn Intruder loopt nu als een zonnetje, Peter :wink:

Ik vind de versie met de Arabische cijfers wel heel gemakkelijk om te lezen en ook de wijzers hebben iets speciaal met dat fijne tipje.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Hallo allen, dank voor de info en ter info, ik ga er ook helemaal geen 1000 euro voor betalen…En of er nu een japans of een breitling uurwerk inzit kan me eerlijk gezegd geen barst schelen… ik vind m mooi, betaalbaar en zou graag eens een breitling hebben :sunglasses: @SuperC, ik denk dat jij vorig jaar die gekocht hebt waar ik net te laat voor was…

Daar zit een Miyota Y652 in en mocht daar iets aan geraken kan je een seiko h461 kopen en daar het werkje van overzetten.
Je moet lekker kopen wat je mooi vind en inderdaad niet omdat er een bekend naampie opstaat.

1 like

Ik vind het ook een goede vraag. Mijn antwoord zou negatief zijn. Het is niet anders…

Heb er ook eentje

maar meer dan 500-700 moet je er echt niet voor betalen laat staan voor over hebben. Spaar dan nog ff door. Een citizen heeft genoeg vergelijkbaar voor minder dan de helft sterk lijkend op dit model. Maar is mijn mening😌

1 like

Ik ben pas lid. heb sinds kort een Breitling pluton met metalen band maar mis een gebruiksaanwijzing . Ik weet niet hoe ik de datum, het alarm en de tijd moet veranderen op het onderste schermpje.Misschien een domme vraag maar hopelijk krijg ik reacties?

Google op Breitling Pluton manual. Klik de Watchuseek-draad aan. Klaar. :slight_smile:

Ajb

1 like

En binnen een half uur ben je op vrijdagavond alweer geholpen. Mooi dit HF👍🏼

1 like

Je kunt ook gewoon meteen zeggen dat we hier geen leven hebben hoor… :wink:

5 likes

Werk ik me door de weeks 2 dagen een slag in de rondte, mag ik dan ook ffen ontspannen😉

3 likes

Heel erg bedankt en nu kan ik ten volle genieten van de mogelijkheden .super

2 likes

Heel erg bedankt voor de snelle reactie. Alles op de juiste manier al ingesteld. super

2 likes