Mening gevraagd over Roamer (RD 100)

Omdat de VJ72 Stingray het mooiste Roamer horloge is? :wink:

2 likes

De Seiko kinetic is ongetwijfeld een goed horloge
maar is wel een beetje 13 in een dozijn.
Dan vind ik de Roamer wat exclusiever en een
stapje hoger in afwerking.

Grt.

3 likes

Maar sinds 2003 bezig met mechansche uurwerken. Kijk: [quote=“Zulu, post:4, topic:90400”]
en sinds 2003 begonnen met mechanische horloge’s
[/quote]

:blush:

1 like

Volkomen onzin, ik heb zelf een Roamer Anfibio, mechanisch als het maar zijn kan, gekocht 25 jaar terug.
En dit is een zeer verzamelwaardig horloge, toch echt veeeeel ouder dan 2003 hoor.

9 likes

Ik verzin het niet, staat op hun eigen site. Voor 2003 hebben ze alleen quartz gemaakt.

1 like

Hier nog een paar Roamers.
Doos is inmiddels te klein :blush:

http://www.horlogeforum.nl/t/familiefoto/78212

1 like

Dan verkopen ze op de site flauwekul, plaatje hierboven is geen foto shop hoor.
Zal wel gaan over de “nieuwe” Roamer, degene die de naam hebben gekocht. Hieronder wat echte historie. Niet alles geloven wat merken op hun eigen site zetten hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ja dat klopt.
Hier het quartz horloge van mijn vader uit 1955😊

3 likes

Iedereen bedankt voor welke reactie dan ook.
Betekent in ieder geval dat mijn vraag/bericht gelezen wordt en er serieus op gereageerd wordt.
Er zitten zeker reacties bij die mij helpen beslissen om wel of niet voor dit klokje te gaan.
Wanneer het bedrijf begonnen is met mechanische horloges is (voor mij) niet relevant. Dat zegt in mijn ogen nog niets over de kwaliteit.
Dat er gezegd wordt dat de afwerking op hoog niveau staat, dat vind ik een mooi pluspunt.
Gezien hun jarenlange ervaring met het vervaardigen van horloges kan ik mij niet voorstellen dat er aan de buitenkant veel aandacht besteed wordt en dat er aan de binnenkant dan zomaar wat gedaan wordt.
En tja, minder bekend maakt mij juist nieuwsgieriger.
Enige wat ik me nu nog afvraag is de prijs.
Bij Seriouswatches staat hij dus van €569,- voor €399,-
Zal dit een tijdelijke aanbieding zijn bij Seriouswatches alleen of ook bij andere fysieke winkels die Roamer verkopen? Of is de prijs misschien overal €399,-?
Gaan binnenkort eens even live op informatie uit😉

Even googelen leert dat hij ergens anders niet goedkoper
wordt aangeboden dan bij Seriouswatches.
Seriuoswatches heeft ook een goede service.
Misschien kun je ze mailen en er nog 10% extra af krijgen.
iig succes!

Grt.

1 like

Heb vandaag de Roamer RD100 besteld bij Seriouswatches.
We waren bij een juwelier voor iets heel anders voor mijn vrouw. Natuurlijk wilde ik daarna even bij de horloges kijken. Daarbij ook een behoorlijke vitrine met Seiko.
Ik denk: laat ik eens informeren of ze daar Roamer kennen.
Wat blijkt?

Dat verkopen ze daar ook.
En toevallig hadden ze ook de RD100.
Ik heb het horloge om mijn pols gehad en inderdaad voelt dat meteen als een hogere categorie aan.
Subliem afgewerkt.
En ook het gewicht; je vóelt de kwaliteit.

Na wat vragen en antwoorden (deze kwamen ook allemaal overeen met wat ik inmiddels ook gelezen had) vroeg ik of de prijs wel klopte. Er staat namelijk €569,- op het kaartje. Op internet had ik toch echt gezien dat het horloge aangeboden wordt van €569,- voor €399,-

Volgens hem is de RD100 pas dit jaar uitgekomen en zou het alleen mogelijk zijn als de betreffende aanbieder stopt met dit merk. Anders was het volgens hem niet mogelijk.

Of dat laatste waar is weet ik natuurlijk niet.
Hij begreep ook wel dat het toch een behoorlijk prijsverschil is en dat hij ons wel tegemoet zou willen komen maar dat dít verschil niet te overbruggen is.

Ik heb hem maar geen voorstel laten doen want ik begrijp ook wel dat dit voor hem geen haalbare kaart zou zijn.
Bij thuiskomst heb ik toen wel direct de bestelling geplaatst🤗

Ik kan niet wachten tot de Roamer hier arriveert.
Als er prijsgesteld wordt op mijn bevindingen lees ik dat vanzelf😜 en zal ik deze dan ook met alle plezier plaatsen.

4 likes

Altijd! En zeker als het gaat om minder gangbare, maar wel te waarderen horloges.

1 like

Wat leuk, gefeliciteerd! Ben het zeker eens met je analyse, zeker voor dit geld heb je gewoon wat meer horloge voor je geld dan met de Seiko die je noemde.

Seriouswatches is een nette zaak die soms goede aanbiedingen heeft, denk dat je gewoon geluk hebt dan. Het is inderdaad een heel recent model, die je volgens mij nergens goedkoper gaat vinden.

Welke versie is het trouwens geworden, de zwarte? Succes met wachten en ben ook benieuwd naar de review (had ik zelf ook best kunnen doen :confused:

1 like

Congrats! :thumbsup:

Da’s in ieder geval 1 Seiko minder op het forum :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

4 likes

Het is inderdaad de zwarte versie geworden.
Ik wil mijn horloges allemaal voldoende polstijd geven. Dus ik kies ze op uiterlijk zodat ik ze aan mijn kledingstijl kan aanpassen.
Natuurlijk kan je een gigantische collectie bij elkaar sparen maar ik geef de voorkeur aan een aantal goede horloges met verschillend uiterlijk welke ik ook daadwerkelijk allemaal wil dragen.

Zometeen heb ik dus een volledig zilverkleurig exemplaar met zwarte wijzerplaat, zilverkleurig met blauwe wijzerplaat, goudkleurig met rode wijzerplaat, volledig zwart (behalve de wijzers dan😜), bruin lederen band/goudkleurige kast/crème wijzerplaat en mijn Seiko met bruin lederen band/zilveren kast/crème wijzerplaat met rosé rode indices en wijzers.

Ik ben geen verzamelaar (dacht ik) maar als ik dit zelf zo lees…

1 like

Ja hoor, de Roamer RD100 is binnen😃

Dinsdagavond besteld bij SeriousWatches.
Woensdagmorgen even gebeld om te vragen of zij de band vast op mijn maat wilden maken. Ik werd keurig te woord gestaan en er werd de tijd genomen om mijn vragen te beantwoorden.
Dezelfde dag nog zou het horloge mijn kant op komen.

En vanmorgen om een uur of 10 was het zover.
Het is een kerstkado van mijn vrouw en het ís nog geen kerst…:thinking:
Maar ja, je moet natuurlijk wel even controleren of alles naar wens is, toch?:smirk:
Dus meteen het pakket open gemaakt en uitgepakt.

Geheel goed verpakt. Bijgesloten een handgeschreven bedankkaart, een tooltje om zelf alsnog schakels te verwijderen of toe te voegen en een stroopwafel.
Stroopwafel?
Ja, stroopwafel.

Nog geen idee wat dat met het horloge te maken heeft maar díe heb ik wel al soldaat gemaakt.

Het horloge liep al op tijd (!) en wát een beauty!!!
Meteen gepast natuurlijk.
En toen bleek dat het inderdaad paste meteen weer van de pols gehaald.
'Het is nog geen kerst!'
O ja, 't is een kerstkado.

En wat duurt 't nu láng voor het kerst is😤
Komt nog bij dat wij beide kerstdagen moeten (of eigenlijk mógen) werken en ik dan geen horloge draag.
Misschien een keer een uitzondering maken?

Maar waar het uiteindelijk om gaat: de Roamer RD100, een prachtig horloge met een rustige chique uitstraling. Subliem afgewerkt met schitterende, deels mat en deels gepolijste, band. Een kwaliteits-dresser welke,denk ik, toch niet misstaat onder een smoking.
Maar tot die tijd…kwijlen bij de boom😜

Deze week binnen gekregen.

2 likes

Ik heb een zwak voor het oude Roamer, ook omdat ik een tijd heb gewerkt (in Solothurn) in het voormalige Roamer pand. Op dit moment heb ik alleen geen Roamer in mijn verzameling, maar het merk doet me wel wat (al is het nieuwe Roamer niet hetzelfde als de klassiekers).

1 like

Deze is onderweg. Kijk die secondewijzer! Als Kylo- ren een Roamer zou hebben?
De stingray chrono is één van de mooiste chrono’s wat mij betreft.

3 likes

Geweldig. The Light sabre. Inderdaad het is een groot verschil met de oude en nieuwe Roamers. Ik zelf heb wat horloges longines conquest maurice lecroix maanfase. 2 Orients nog wat oude pulsars, en NG een audaz. Maar veel plezier met je aanwinst.

1 like