Merkloos Swiss made horloge? Help!

Hallo,

Ik heb het “geluk” gehad om een hele verzameling oude horloges, uurwerken, wijzerplatem etc Over kunnen kopen van iemand. Er zit heel veel zooi tussen wat niet werkt, maar ook een omega (wel met uurwerk, maar zonder de kast.
Nu ben ik ook deze tegengekomen. Er staat alleen Swiss made op, meer niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt!

Groeten,
Niels

Vermoedelijk een militair horloge uit de jaren '30.

Ook bekende merken lieten of de eigen dials destijds soms het merk weg, staat dan uiteraard wel op het uurwerk. Even openmaken dus. :slight_smile:

Succes!

Lijkt heel veel op deze, een zoldervondst van 50jaar geleden.
Merk SvG.


Volgens mede forumlid is dit een Trenchwatch cushion shaped.

1 like

je ziet deze kastvorm behoorlijk vaak bij bijvoorbeeld
Cyma / Gruen en zelf zelfs Rolex,
waarschijnlijk kom je er na het openmaken ook niet achter
hooguit weet je dan welk uurwerk het is, maar dat zelfde uurwerk kan in diverse merken gebruikt zijn

klopt!

Echter is het volgens mij wel zo dat juist Anglosaksische horlogehuizen/juweliers in die tijd minder vaak een naam op de wijzerplaat zette.

Op eBay staan er een paar die er erg veel op lijken. Bijvoorbeeld:

:slight_smile:

Ik zal nog even een foto van het uurwerk en van de omega maken wanneer ik thuis ben.

Zo’n zgn trenchwatch heb ik ook. Bij die van mij zit een AS uurwerk in.

1 like

Het jammere is dat die van mij niet loopt. Iemand enig idee wat zo’n service beurt kost gemiddeld?

Hier een foto van het uurwerk en van de omega.



Sorry voor de slechte kwaliteit. Het is nogal donker😉

1 like

De omega lijkt me iig een damesmodel, bij een duidelijker foto kom je al snel wat meer te weten.

Omega IS een damesmodel (kijk maar naar de grootte in vergelijking met de bandsluiting)
Het herenmodel is een stiftankerwerk. Misschien vind je het bij http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-2uswk.cgi?0&ranfft

Uurwerk lijkt erg op deze:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&1003

Merkloos, begin 1900.

deze verkoop is via marktplaats gegaan, toch? er zit ook een stalen 20mm omega band bij. heb je daar ook foto’s van?

gr jelle

Vermoedelijk een Waltham of Hamilton.

De verkoop is via marktplaats gegaan ja, maar ik denken dat u een andere advertentie gezien heeft.

Hij lijkt er inderdaad erg op, er staat bij mij ook alleen “Swiss Made” op.

De Omega met beter licht: