Met welk horloge is het voor jullie allemaal begonnen ?

Ik zocht naar een plaatje van de Oris BC3 waarmee het voor mij allemaal begonnen is en kom voorwaar mijn (voormalig) eigen oude BC3 tegen in een verkooptopic van forumlid @BasV :rofl:.

Nou, deze was het dus: Verkocht: Oris BC3 day date

En bij het zien van de fotos laait gelijk die oude liefde weer op. Het blijft een topklok in mijn ogen.

4 likes

Bij mij was deze Maurice Lacroix Croneo de aanstichter van alle ellende.
Ik heb dit horloge ooit gewonnen bij een milleniumprijsvraag in Zwitserland. Had me tot dan toe nooit verdiept in mechanische horloges.
Maar was meteen totaal gefascineerd door de aanblik van het mooi verfraaide 7750 uurwerk achter de zichtbodem (ook al iets totaal nieuws voor mij…)
Inmiddels vele, vele mechanische horloges verder (vandaar ook de profielnaam) en alle uitzicht op rustig rijk worden verkeken, kan ik mezelf wel een die-hard liefhebber noemen…

Dit was een van mijn eerste horloges, sowieso het eerste analoge. Zal omstreeks 1990 geweest zijn.

:+1: Zo eentje wil ik ook wel :wink:

1 like

That’s a fantastic watch sir :sunglasses::+1:

1 like

Zo’n 8 jaar geleden begonnen met een SKX007.
Ondertussen op solid oyster van Strapcode.
Die SKX was een goede keuze want ik heb hem nog steeds.
Ziet er nog top uit en functioneert prima.

964SKX007_zwtornje_nato

Was ook mijn eerste mechanische horloge.
Daar voor was het allemaal quartz zoals Pulsar, Boccia Titanium
en G-shock.

3 likes

Voor mij half jaren 80 begonnen met het verzamelen van swatch horloges, tot half jaren 90 ergens. Hier een paar voorbeelden uit mijn collectie. Rond die tijd ('95) vond ik de modellen die ze maakten echt ruk en ben ermee gestopt.
Ondertussen was mijn interesse naar mechanische uurwerken al opgewekt en ben er veel over gaan lezen.
Heb sinds die tijd meerdere horloge merken en modellen gehad. Echter gaat mijn voorkeur uit naar het model "duik"horloges.
Blijf toch een mooie interessante hobby.

1 like

Zo’n 20 jaar geleden als 1e jaars student mijn eerste horloge gekocht. Een titanium citizen ecodrive die ik nog steeds heb, maar eigenlijk nooit meer draag:

Daarna begon het ‘virus’ pas in 2010 toen ik mijn eerste mechanische horloge kocht. Een Oris artelier skeleton. Prachtig hoe je dat uurwerk kon zien bewegen.

3 likes

Voor mij was het zo’n hammy die me op dit forum bracht. Ik draag hem nog steeds graag.

img55348908

(Pic is van het www)

2 likes

Voor mij begon het in 2012 met de Oris BC4 Chrono.
Het was een cadeautje voor mezelf na een tijd van heel hard en heel lang aan een belangrijk project te hebben gewerkt. Ik kreeg van mijn werkgever een bonus. Dit hielp me over de ‘aanschafdrempel’ heen. Door het voor de eerste keer dragen van dit horloge, rondde ik een super gave periode af. Iedere keer als ik deze Oris draag, denk ik hieraan terug.

Pest is dat ik toen ook meteen besmet was met het Horlogevirus :wink: :+1:t2:.

image

Voor mij begon het echt (daarvoor ook al) in het jaar 2000 met deze Sinn 103 TI AR maar dan met rode seconden wijzer en het was een chronometer gekocht bij Gerard Neijenbrinks (hoe zou het met hem gaan?)

3 likes

Ik ben begonnen met een Seiko die ik van mijn pa heb gekregen. (eind jaren 80) Daarna toen ik een jaar of 20 was mijn eerste “dure“ horloge gekocht. Een pulsar van bijna fl 300.00,- (begin jaren 90)

Ik heb ze nog steeds. De Seiko vind ik nog steeds mooi. Maar die Pulsar… een kopie van een of andere Breitling Chronomat…niet echt meer mijn ding.

1 like

Zo’n Seiko heb ik ook nog dan wel goudkleurig. Gekocht een keer dacht bij Wehkamp…:grinning:

1 like

Mijn eerste horloge:
Timex zomer 1977 van mijn ouders tijdens de vakantie in Londen gekregen.
Nu op een Hema nato, handopwinder, loopt nog steeds.

Laatste: Seamaster 300m ceramic op een Seamaster strap 98000085.
Uiterlijk dezelfde band als die van de PO, maar de plaats van de bandpinnen is anders.

Een ietsje groter, maar verder is er weinig veranderd in al die jaren.

Mika

28dab9c0ea9d45722b89b651462b214fc2f6acc1_1_666x500

4 likes