Metaal print Project

Klopt ook ,dit staat op de agenda/
we kunnen (kapotte) delen scannen en vervolgens digitaal repareren en daarna printen.
we hebben eens een beugel voor een antieke Maserati gescand en geprint.
dus het is wel mogelijk

Dat klinkt behoorlijk spectaculair. Hier mee wordt het dus in principe mogelijk (antieke) horloges (en andere historische objecten) te repareren / restaureren, die anders niet meer functioneel te krijgen zouden zijn, mits men beschikt over een voorbeeld van het defecte onderdeel of een maatschets of ontwerptekening van zoā€™n onderdeel.

Als voorbeeld, om daar een idee van te krijgen: wat zou het met dit 3D metaal print systeem kosten om een vervangende replica van een gebroken tirette veer te printen, als dat uberhaupt zou kunnen in titanium, maar RVS kan ook begrijp ik?

We gaan hier hoop ik nog meer over horen neem ik aan. Ben zƩƩr benieuwd naar eventuele resultaten op dit gebied.

Please keep us informed! :eye::thumbsup:

2 likes

4 likes

Nu met glaasje en klokje.
tis nog niet alles maar we boeken al voorruitgang.

Hij staat 2 x per dag goed

1 like

betekent dit dat het uurwerk niet loopt?
Overigend zou ik andere wijzers erop zetten. Deze vintage? wijzers komen niet echt overeen met de look van het horloge. Ook vallen de wijzers een beetje weg naar de achtergrond.
Verer leuk om te zien dat het project niet stil ligt.

Respect voor het doorzettingsvermogen.
Lidmaatschap van het AHCI gaat nog niet lukken.

Nee klopt de wijzers komen van een thaise Breitling een Bleitling dus.
Het klokje is een miyota, maar loopt aan tegen de binnen kant van de kast.
Verder moet ie dus van titanium worden, ik heb er een designer van oa vulpennen opgezet die eea met printen doet dus bekend is met de 3D print materie.

Ik heb wel de kennis, kunde en printmachines (freesmachines ed) tot mijn beschiking maar van designen en andere randartikelen die er nodig zijn in de horlogelarie heb ik niet veel verstand.
ik moet het hebben van wat er op internet te vinden is.
Misschien eens praten met iemand die de ins en outs kent en ons verder kan helpen,

Doorzetten, want dit heeft beslist potentie! Alleen die Nato-band!!:scream:

Ben verder wel benieuwd tegen wat voor problemen je aan loopt. Heb er verder geen verstand van, maar Als de kast goed is voor het uurwerk dan ben je toch al een heel eind?
Is het horloge trouwens waterdicht of is de opengewerkte structuur ook echt open naar binnen toe.

In je beginpost geef je aan dat het geen zin heeft om bestaande kast te kopiƫren, maar komen nu de meeste problemen niet doordat dit een best onconventioneel ontwerp is. Alleen het feit dat de wijzerplaat vast zit is al een voorbeeld wat niet het meest handige is voor een horloge denk ik aangezien het geen wegwerp product is er dus ontworpen moet worden met onderhoud in het achterhoofd. Met deze vorm is het waarschijnlijk ook moeilijker aan glas komen dan een standaard glaasje enz.