Microbrand only

Klopt. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Meerdere vergelijkbare modellen. Sinn, Guinand bijvoorbeeld.

2 likes

Tja… dat geldt voor ieder horloge natuurljk. Het is erg persoonlijk allemaal.

3 likes

Dit merk had ik een tijdje terug al gevonden, maar ik was het kwijt geraakt. Nu dankzij een topic in het blauwe gedeelte weer gevonden:

De Helberg CH1!

helberg-ch1-2

helberg-ch1-3

helberg-ch1-4

Niet ieders kopje thee denk ik, maar ik vind 'm wel vet :smiley: (pun intended)

De CH6 is trouwens ook fraai.

1 like

Paulson Pearl diver.

Leuk klokje.

Nog geen 50 gram.
Titanium 40mm case
100mr WR

Early bird 199 dollar(ex verzendkosten)
https://www.paulsonwatches.com/




6 likes

Of:

Horloscaphe uit Frankrijk




Ronda uurwerk met batterij met levensduur van 10 jaar
39mm diameter
11mm dik
200m WR
300 euro

5 likes

Bedankt! Het pakket wat op Kickstarter komt bevat:

  1. Horloge op leder op staal (stalen band is een stretch goal en wordt geproduceerd bij 120 backers)
  2. Extra rubber tropic band (eigen ontwerp en mal laten maken, geen “off the shelf” tropic, die vond ik niet goed genoeg) Deze is overigens rubber en geen silicone, ik werk samen met een producent van heel wat bekende namen.
  3. Extra nato band (prototype productie is in finale fase, heel verfijnde nato)
  4. Custom strap tool (geen standaard tool, maar een eigen tool laten produceren)

Prijs zal €635 voor early birds zijn.
Specs van het horloge:

  • STP1-11 movement, laten aanpassen tot een no-date, kroon heeft ook maar twee posities, had ik specifiek gevraagd (wie STP niet kent, o.a. Zodiac gebruikt hetzelfde uurwerk)
  • 39mm in diameter, 12,50mm in hoogte
  • saffier glas, saffier bezel insert
  • lederen band, deels machinaal gestikt, deels met de hand, tevens met de hand afgewerkt, leder koop ik aan als huiden bij twee leerlooierijen, één looierij is in eigendom van het bekende Franse handtassenmerk met oranje doosjes, de andere is 1 van hun leveranciers :smiley:
  • stalen band, met rivets, klassieke dubbele vouwsluiting met gaatjes in de clasp voor micro adjustments, laatste links van de band zijn geschroefd (band met rivets aanpassen op lengte is nogal moeilijk)

Het enige onderdeel wat “off the shelf” gebruikt werd is de clasp voor de stalen band. Die moest aansluiten bij de stijl van het horloge.

Ik post asap wat deftige foto’s.

5 likes

https://www.spinnaker-watches.com/pages/spinnaker-tesei-sp-5060

3 likes

wat een vette bak die Zinex!

10 likes

Ik heb dit merk toevallig gisteren ontdekt … een collega draagt één van de quartzen.
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was, zeer mooi strak afgewerkt.
Wel duidelijk waar ze de inspiratie gehaald hebben :slight_smile:

2 likes

Het is een fijn klokje! draagt comfortabel en een hele prettige maat ook maar hij blijft vaker in de doos doordat mijn Tutima steeds meer de overhand krijgt.

Een collega van me droeg een D1 Milano deze week, een pekzwarte quartz. Zag er héél mooi uit, mooie scherpe lijnen. Het enige wat ik niet kon appreciëren was de dunne kast, die mocht wat mij betreft wat dikker zijn.

1 like

Als ik het goed gezien heb zijn de automaten dikker dan de quartzen, weet niet of dat al zou helpen?

Pancor P02 green. Miyota 9132

8 likes

Klopt maar ze zijn nog redelijk dun, 9,5.
Er staat er trouwens één gebruikt te koop op uhrforum, maar het is iemand zonder berichten op het forum, daar ga ik me toch niet aan wagen.

1 like

Chinese microbrand Nakzen ( mag ik het een microbrand noemen…ja dat mag ik) waarbij deze zich onderscheidt door een saffier venster en een Miyota 9015 in de machinekamer. En dat enige tijd geleden voor een schamele 67 euro al is hij op dit moment zo’n 20 euro duurder. Prijs opgetrokken na enkele positieve reviews op YouTube.

2 likes

Fraai!

Vond dit erover:

https://www.thecoolector.com/pancor-p02-automatic-watch/

1 like

Ik heb ook de zwarte versie van de Pancor 02 Die krijgt echter beduidend minder draagtijd. Maar ook een fraaie uitvoering.

7 likes

Heeft veel weg van een Calypsomatic… mooi!