Mijn 1e vintage : Omega Seamaster Cosmic 2000 (1973)

Dankjewel voor de uitleg!

Ik heb begrepen dat horloge vorig jaar een ‘onderhoudsbeurt’ heeft gehad (waarbij ook het glas is vervangen). Ik weet echter niet exact wat men verstaat onder onderhoud. Misschien kan ik dat nog even navragen bij de vorige eigenaar. Ps onderhoud is gedaan door Ferry Schweitzer van vintage horloges.nl

Top. :+1:

1 like

Met plus 8 seconden in 5 uur is dat niet meteen mijn idee, maar OK. :smile:

Mijn Seikomatic uit 1966 liep na 3 seconden om mijn pols 1 seconde voor :smile: Ligt er maar net aan of ze geserviced en afgeregeld zijn! De meeste uurwerken moeten wel binnen de 10 seconde per dag kunnen lopen na een goeie service.

1 like

Maak m inderdaad niet nat, dat kan iedereen niet hard genoeg roepen. Maar de maat staat je goed, dat weent snel genoeg…

Ik heb twee vintage horloges, en in beide gevallen draag ik ze alleen binnen of bij droog weer. :grinning: Met name het Poljotteke is zo lek als een zeef. Hebben ze de oorspronkelijke waterdichtheid gegarandeerd bij die service?

Hoe dan ook, ik ben benieuwd wat je gaat vinden. Vintage is wel echt even wat anders dan een bomb-proof Damasko.

1 like

Thx! Belangrijk voor mij om bij stil te staan dat je met een vintage horloge toch wel anders zult willen/moeten omspringen…lees : voorzichtiger. Nu ben ik dat sowieso wel, maar het kan geen kwaad ff extra aandacht op te zetten :wink:

Ja heel anders dan mijn Damasko…that’s for damn sure.

1 like

Kleine bump…

Inmiddels zo’n 3 weken verder en de Seamaster doet momenteel gemiddeld + 4 seconde per dag.

Prima…ben zeer tevreden :thumbsup:

7 likes

Mooie prestatie van deze oude heer👍
Fraai is tie ook…

1 like

Dat zijn goeie getallen weer :ok_hand:

1 like