Mijn Certina Blue Ribbon

Mijn beste,

Een indrukwekkend verhaal van een gelouterde Certina!!
Dank voor het delen.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Leuk verhaal, zeer mooie Certina ook, dank voor het delen!

1 like

Vakwerk van Peter en een heel mooie verslag.
Groet. Richard.

1 like

Mooi verhaal @Thieuke!
Mijn opa, die helaas overleden is, heeft mij ook een horloge nagelaten nadat hij meer dan 40 jaar heeft gewerkt bij de DSM. Weet alleen nog niet welke, zal een Elka of Certina zijn, denk ik.
Maar in ieder geval bedankt voor dit verslag, tof dat je deze zo goed heb laten opknappen door @PeterLC én leuk om te zien dat jij ook zo’n jubileum horloge hebt gekregen :v:t2:

Gr Dennis

1 like

Sorry voor de enorme kick omhoog, maar dit bericht deed mij direct een account aanmaken. Zojuist heb ik mijn opa’s Certina (met DSM 1941-1981 inscriptie) terug gevonden. Ik ben gisteravond begonnen met snuffelen op deze site en dacht ik ga eens op zoek naar wat ik heb liggen…

1 like

Eigenlijk best een mooi klokje nog! Horizontale kras ter hoogte van de 6. Stond stil toen ik 'm zojuist in een la vond. Even draaien en hij liep. Jammer genoeg kan de datum niet meer aangepast worden. Misschien toch eens naar een horlogemaker ermee?

3 likes

Veel horloges hadden in die tijd nog geen snelverzet op de datum, dus dat kan wellicht gewoon zo horen. Overigens is een servicebeurtje altijd aan te raden mocht je het horloge regelmatig willen gaan dragen.

1 like

Heb je een foto van de inscriptie?

Kom ik op terug! Horloge ligt momenteel bij de maker voor een beurt.

1 like

Top, ik ben benieuwd.

Wel leuk dat er op dit forum dus nog aardig wat van deze horloges zijn. We zitten nu op 3 staatsmijnen horloges/certinas

Weet je inmiddels welke het is?

1 like

Mooi verhaal!
ik loop voor mijn werk ook dagelijks op dat terrein, geeft het verhaal een beetje extra.

Jazeker! De Certina Water King. Ik heb m ook laten opknappen en is gelukkig erg mooi geworden :ok_hand:t2:
Zo was die:


Zo is hij geworden:

3 likes

Gaaf hoor, en ook met een inscriptie?

Yes! :smiley:

4 likes

Top horologe en mooi onderhoud.

Uurwerk is een 919-1, zwak punt is het datumwiel. Deze is van kunststof/plastic, tandjes vertonen vaak slijtage of breken soms (deels) af. Verder een top uurwerk :+1:

Dit vind ik de mooiste verhalen van het HF. Bedankt voor het delen!

2 likes

Super gaaf, bedankt voor het delen

Zo, het duurde even, maar dan heb je ook wat.

Het horloge is terug van de maker. @Thieuke vroeg naar de inscriptie; mooi he!

!

Beurtje gehad; helaas was het niet mogelijk om de snelversteller van de datumindicatie te vervangen. Dat onderdeel wordt blijkbaar niet mer gemaakt.

!

Gelukkig is het polijsten heel mooi gelukt. Niet te overdreven op de kast en te zien is dat de krassen op het scherm zo goed als weggewerkt zijn…

!

Om het verhaal even af te ronden, hieronder het diploma van mijn opa, eveneens onderdeel van zijn carrière bij de Staatsmijnen, later DSM.

!

Nu hopen dat er weer gauw gelegenheden mogen zijn, waarop ik 'm publiekelijk en met trots kan dragen.

5 likes