Mijn eerste horloge: Ruhla

Ik ben nog nieuw hier, heb desondanks enkele aankopen via dit forum verricht. Tot volle tevredenheid!! Ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb, het is een bron van informatie.

Over mijn bescheiden verzameling zal ik nog wel eens meer vertellen. Vandaag wil ik met jullie het begin van mijn liefde voor horloges delen: mijn eerste horloge.

Ik zal een jaar of 6 zijn geweest toen ik mijn eerste (echte) horloge kreeg. Als kind was ik wezenloos van de rode wijzerplaat en ik droeg het onafgebroken. Een Ruhla, met Romeinse cijfers. Kortom, ik leerde snel Romeinse cijfers lezen. Een simpele handwinder, maar het getik bleef mij boeien.

Spelen, hockey, tennis gedurende een aantal jaren leidden ertoe dat het horloge aardige klappen kreeg. Uiteindelijk is het ten onder gegaan doordat het glaasje brak. Inmiddels is ook de secondenwijzer missing in action. Ik ben nu op zoek naar een soortgelijk model om mijn oorspronkelijke horloge op te knappen. Enige tijd geleden stond er een op Catawiki, maar die zag ik te laat. Daar komt bij dat ik momenteel aan de andere kant van de aardbol woon, waardoor opsturen niet echt een optie is.

Hieronder een foto, wie weet komen jullie dit model nog eens tegen.

Bedankt voor het lezen!!

8 likes

Welkom en veel plezier hier :smile:

Ah eerste liefde slijt nooit he? … :slight_smile:

1 like

Welkom op het HF en het gaat je vast lukken.

( de jacht is vaak mooier dan de vangst )

grt. Gerard

Mwa, in dit geval?

1 like

zelfs dan ook! :slight_smile: :slight_smile:

Ik wil er eventueel wel een nieuw glaasje en een wijzer opzetten…

2 likes

Mijn beste,

Een heldere introductie!! Leuk hoor!!
Van harte welkom dan ook bij dit passionele HorlogeForum. :watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Welkom. Hoornaar je.em ooit weer in ouwe glorie kunt herstellen.