Milgauss Wit of de Explorer 2 wit

wat is jouw ervaring met stijging, dalingen met panerai dan?

Panerai maakt prachtige en iconische horloges. De Luminor heb ik gehad in een titanium uitvoering met een tobacco kleurige wijzerplaat (PAM00061). Erg mooi maar ook erg groot.

Uiteindelijk heb er afscheid van genomen maar dat heeft mij wel wat geld gekost (denk aan een paar honderd €). Ik vond het leuk om er een keer een gehad te hebben maar zou er niet nog een kopen (al vind ik ze nog steeds gaaf om te zien op foto’s van anderen).

Naar mijn idee staan ze ook langer te koop als ze hier in het blauwe gedeelte verschijnen. Niet elke grijze dealer wil ze ook inruilen (Rolex daarentegen…). Dat zegt misschien ook wel wat.

Tja voor de een teveel shiny voor de ander te weinig. Ik vind het wel meevallen, ondanks ik niet hou van pcl.

:beers:

:beers:

13 likes

Wat hij zegt, maar dan 180 graden gedraaid.
Ik heb dus zo’n Polar 16570, ik vind hem juist wél tof. Meer sprekend dan een Sub, complicatie welke ik niet gebruik, maar wel leuk vind. Het wit vind ik heerlijk fris en zelfs sportief.

Ik verkies mijn Explorer boven een Sub. Milgauss heb ik ook eens gepast, ik vond hem op formaat. PCL zijn minder storend dan ik eerst dacht.

Eindoordeel; de Explorer. (De 16570 vind ik meer in balans)

6 likes

die bovenste is ook wel erg cool, maar door het zwart lijkt het horloge kleiner toch? is die bovenste nog leverbaar, of wordt die niet meer uitgegeven?

Zwart en witte dial zonder groen glas, GV, zijn in principe niet meer verkrijgbaar, of er moet nog oude voorraad liggen bij een AD.

Grijs volop ook nieuw verkrijgbaar.

:beers:

die bovenste is erg cool, wordt die nog uitgegeven?

:point_up:

Die zwarte is wel shinier… door de reflectie van het glas met de zwarte dial.

1 like

ik ga maar eens even wat rennen, mijn hoofd leegmaken, hahaha

bedankt voor jullie info, antwoorden etc…

1 like

In tegenstelling tot sommigen vind ik PCL’s juist wel geinig. Geeft wat sjeu aan het gebeuren.

Wij gaan echt, echt geen ruzie krijgen over horloges. :slightly_smiling_face: Heb je al een datum in het hoofd voor Zwolle?

1 like

Die heb ik ook gezien. Mooi ding en een complete set… Zou voor mij ook een serieuze overweging zijn (en mijn voorkeur hebben tov een witte of een 216570). :+1:

1 like

Ik verkies jou hiermee tot de totale eindbaas van dit topic. :slight_smile:

4 likes

Een witte Milgauss was volgens mij discontinued… Het bleek geen verkoop succes.

Rolex 16570 Polar all the way!!!

Van alle Rolex horloges die ik heb gehad en weer heb verkocht mis ik deze het allermeest. Fantastisch horloge, draagt heerlijk, praktische complicatie en je kunt heerlijk combineren met banden (zelf droeg ik hem vaak op een ‘vintage’ bruin leren band).

Ik wil weer een Polar explorer!!!

disclaimer: Milgaus heb ik nooit gehad, dus ik kan niet helemaal eerlijk oordelen. Ik vind de Milgaus iets meer dressy. Terwijl de explorer juist die echte tool watch uitstraling heeft die ik zo enorm waardeer (en mis bij de moderne Rolexen).

1 like

Nee, dat zou ook zinloos zijn. :slight_smile:

Ik neus straks even in de agenda. :slight_smile:

Haha dank. Maar ze zijn niet van mij hoor! :joy:
Alhoewel ik nu wel zelf ook begin te twijfelen over een milgauss! :joy::joy:

:beers::beers:

1 like

Ik denk dat je ze beide eens moet aandoen. Die milgauss valt naar mijn weten ook zeer dik uit in vergelijking met andere de andere, is toch een serieus blokje.

Verder kan je hier misschien iets mee (is wel de zwarte maar bon, geeft wel een vlug overzichtje): https://www.jaztime.com/blog/rolex-milgauss-explorer-2-comparison/

Als het wit moet zijn…

Maar mijn keuze tussen de twee die je zelf voorstelt: de Milgauss.

13 likes

Dit gevoel. Herkenbaar.
Heb 2 keer een 16570 polar gehad. 2 keer verkocht, en nu toch wel spijt. Misschien derde keer goeie keer :grin: