Milgauss Wit of de Explorer 2 wit

Mijn advies; ga ze vooral zelf passen. Het zijn echt twee totaal verschillende horloges.

Ik heb de voorganger (16570) gehad met een witte wijzerplaat. Uiteindelijk bleef dit horloge het meest in de kluis. Waarom? De witte wijzerplaat deed het gewoon niet voor mij en ik vond hem te saai.

De opvolger waar jij nu naar op zoek bent heb ik ook gepast en vond ik erg groot en niet prettig om de pols (mijn pols is ong 17,5 cm).

Als ik de 16570 op foto’s terugzie vind ik m mooi. In werkelijkheid daarentegen…

Dan de Milgaus… die heb ik recent aangeschaft en ben imkers enthousiast over. Draagt super, is onderscheidend en het groen en blauw maakt m een plezier om naar te kijken.

De witte heb ik ook om gehad, maar… hetzelfde effect als de Explorer… het is gewoon wat saai.

Dan de Oyster Perpetual… die heb ik even gehad met een blauwe wijzerplaat (verkregen door een ruil). Uiteindelijk heb ik m ingeruild voor de Milgaus.
Ik vond m te klein en ook niet spannend… als ik op basis van je posts een inschatting moet maken dan houd je volgens mij van wat grotere horloges. Ik verwacht dat de OP je niet zal bekoren, maar ja… ook hier: ga het proberen!

En als je dan toch horloges gaat passen een suggestie: probeer een Yacht-Master! Ik heb de blauwe gehad en heb er nu een met een rodium wijzerplaat. Beide top!


Over investeringen zou ik mij niet druk maken. De meeste Rolexen brengen doorgaans hetzelfde op als je ervoor betaald hebt (dat is in mijn ervaring wel weer anders met bijvoorbeeld Panerai!).

14 likes

Ah! Kijk aan! De juiste Milgauss. Wat een leuk ding blijft het toch. :+1:

1 like

Ik vind de yacht mastre ook erg gaaf, vooral de blauwe…ben alleen bang dat die te groot is…is die explorer dan niet qua grootte in de zelfde categorie?

1 like

Hier (een weliswaar zwarte uitvoering) explorer2 op een kleine pols

4 likes

De explorer is 2 mm groter dan de yachtmaster. 42-40

De witte is toch niet meer verkrijgbaar? Of het is een winkeldochter.

:beers:

Heel mooi, maar ook echt aanwezig! :sunglasses:

en idd lijkt het erg groot, heb een pols van 17,5

De Yacht-Master (zowel de 16622 en 116622) is kleiner dan de Explorer (216570). De kast van de Explorer draagt ook een stuk forser door de breder lugs en crownguards.

Edit: en door de bezel oogt ie ook forser…

Gewoon een witte milgauss. Krijg je geen spijt van! :stuck_out_tongue_winking_eye:

:beers:

vind hem leuk en iets wat eigenwijs…moet deze alleen nog in het echt zien…is deze erg shiny?

wat is jouw ervaring met stijging, dalingen met panerai dan?

Panerai maakt prachtige en iconische horloges. De Luminor heb ik gehad in een titanium uitvoering met een tobacco kleurige wijzerplaat (PAM00061). Erg mooi maar ook erg groot.

Uiteindelijk heb er afscheid van genomen maar dat heeft mij wel wat geld gekost (denk aan een paar honderd €). Ik vond het leuk om er een keer een gehad te hebben maar zou er niet nog een kopen (al vind ik ze nog steeds gaaf om te zien op foto’s van anderen).

Naar mijn idee staan ze ook langer te koop als ze hier in het blauwe gedeelte verschijnen. Niet elke grijze dealer wil ze ook inruilen (Rolex daarentegen…). Dat zegt misschien ook wel wat.

Tja voor de een teveel shiny voor de ander te weinig. Ik vind het wel meevallen, ondanks ik niet hou van pcl.

:beers:

:beers:

13 likes

Wat hij zegt, maar dan 180 graden gedraaid.
Ik heb dus zo’n Polar 16570, ik vind hem juist wél tof. Meer sprekend dan een Sub, complicatie welke ik niet gebruik, maar wel leuk vind. Het wit vind ik heerlijk fris en zelfs sportief.

Ik verkies mijn Explorer boven een Sub. Milgauss heb ik ook eens gepast, ik vond hem op formaat. PCL zijn minder storend dan ik eerst dacht.

Eindoordeel; de Explorer. (De 16570 vind ik meer in balans)

6 likes

die bovenste is ook wel erg cool, maar door het zwart lijkt het horloge kleiner toch? is die bovenste nog leverbaar, of wordt die niet meer uitgegeven?

Zwart en witte dial zonder groen glas, GV, zijn in principe niet meer verkrijgbaar, of er moet nog oude voorraad liggen bij een AD.

Grijs volop ook nieuw verkrijgbaar.

:beers:

die bovenste is erg cool, wordt die nog uitgegeven?

:point_up:

Die zwarte is wel shinier… door de reflectie van het glas met de zwarte dial.

1 like

ik ga maar eens even wat rennen, mijn hoofd leegmaken, hahaha

bedankt voor jullie info, antwoorden etc…

1 like