Mint! Dat is toch perfect/puntgaaf?

Niet gedragen bedoel je denk ik hier ?

1 like

Ja,
 sorry, net aangekomen na een 5 uur rit. :slight_smile:

[edit]
Voor wat het waard is; snel aangepast.
[/edit]

1 like

Edit

1 like

Ik heb de eigenaardige eigenschap om een nieuw horloge te kopen en deze vervolgens in mijn watchwinder te doen. Zonder om de pols te zijn geweest dus. Stickers zijn er dan wel van af en de band is eventueel (krasvrij) aangepast aan de maat van het watchwinderkussentje, dus hoe zou je zo’n “geval” dan willen benoemen?

Hier ook eens een Aevig Valkyr bronze gekocht met “nieuwstaat” wat achteraf leek alsof het deksel over straat was getrokken en er een amateur bandenswapper de bandenvoorraad van Candide had gepast op het horloge. Dat is dus “gebruikte staat” op zijn best.

2 likes

Een mafkees? :wink:

4 likes

Ongedragen uit de stikkers ? :wink:

Conform mijn rijtje hierboven zou ik dat nieuwstaat noemen.

Hier op HF kun je het lijstje beginnen met:
-1: Ide State: moet nog binnenkomen
0: nieuw ongedragen

:slight_smile:

6 likes

Naar mijn subjectieve mening hoort “mint” bij wat oudere horloges en betekent voor mij eenvoudigweg “geweldige staat voor z’n leeftijd”.
(al zou “vrijwel onbeschadigd” denk ik iets exacter zijn)

En ik maar denken dat ik het daarmee toch vrij ruim zie, maar waarschijnlijk zie ik het toch helemaal verkeerd. :confused:

Iets te vaak als “mint” betitelde, volledig geruïneerde, klokjes in m’n handen gedrukt gekregen, waarbij meestal de echtgenoten van de aanbieders me verwachtingsvol een “lekker bakje” kwamen serveren
 :weary:

1 like

HĂ© @Candide
wat is het verschil tussen ‘nieuw’ en ‘gloednieuw’ nu weer bij jouw horlogebandjes?:wink:

1 like

Nee wel opletten. ‘Als nieuw’ (niet nieuw maar wegens een keer voorzichtig gemonteerd niet van nieuw te onderscheiden) en ‘gloednieuw’ (zelfs niet een keertje voorzichtig gemonteerd).

Hebbiem?:upside_down_face:

Neuj


Is er ook nog een verschil tussen nieuw, gloednieuw en helemaal gloednieuw?

1 like

Hahaha!

The English dictionary is er vrij duidelijk over

1 like

Grappig dat ze er dan zo’n niet kloppend voorbeeld bij zetten :smile:

Ik ben op zoek naar een vintage speedmaster en in deze advertentie spraken ze ook over een Speedmaster in mint conditie terwijl er toch heel lichte gebruikssporen zijn. Anderzijds kan je moeilijk een miskoop doen voor driehonderd dollar (als je het krijgt
).

1 like

Gewoon eerlijk je te koop aangeboden spullen beschrijven is nog steeds de regel , heeft weinig met interpretatie te maken en des te meer met de opvoeding die de verkoper al dan niet genoten heeft 
 When in doubt , walk away !

Hendrixxx

Het zal niet duur zijn maar inderdaad verre van mint.

Als antwoord op de topicstarter; Mint is voor mij gewoon ook als nieuw zonder beschadigingen.
Dat iemand hier zegt dat je voor oudere horloges een andere definitie van mint heb kan ik het alleen maar mee oneens zijn. Daarom is een oud horloge in mint conditie ook veel duurder, want dit is gewoon erg zeldzaam. NOS kan in mijn beleving wel beschadigingen hebben want een horloge kan ook 20 jaar bij een winkel op de plank liggen tussen de andere horloges, wordt hij niet mooier van maar nog wel steeds NOS, dus NOS of NOS en mint zijn twee verschillende dingen zou ik zeggen