Mix it up

Vond de standaard bezel van de SKX171 toch niet echt geweldig, dus ik vond het tijd om te experimenteren :wink:
Heb de bezel van de 007 erop gezet en op de 007 de bezel van Dave Murphy gezet.

Zoals ie was:

Zoals ie nu is:

En samen met de nieuwe look van de 007:

En de 007 solo:


geen idee waarom deze op zn kop staat.

3 likes

Ik vind de SKX171 echt een vooruitgang, daarentegen de 007 minder geworden.
Zal ongetwijfeld te maken hebben met mijn voorkeur voor een zwarte bezel.
Dit was voor mij ook een reden - buiten de stalen band - om voor de de SBBN015 te kiezen en niet voor de SBBN 017.
Maar gewoon lekker blijven spelen met wat je zelf mooi vindt. :smile:

Ja…

Op die 171 is die bezel wel grappig…
Al vind ik die originele ook leuk hoor…

Jammer alleen dat je 007 nu zo mismaakt
oogt… Werkelijk waar geen gezicht…

Ik weet niet wat Dave bezielde ?

Koop er een losse bij…

Ziet er top uit! De kale 007 eerder apart dan mooi maar er zijn meer klokken die dit clean design hebben.

Bezel vd skx171 is idd bagger. reden voor mij om zijn voorloper, de 7002-7020, weer weg te doen. Zijn nog een paar onbekendere skx modellen (check de skx421/423) die echt qua bezel mislukt zijn.

171-wijzerplaat met 007-bezel is een topcombi! Maar zo’n gladde bezel, zoals nu op je 007 zit, is aan mij niet besteedt. Ik zie ze regelmatig op internationale fora en FB-groepen. Maar kan er niet aan wennen.

Iets is niet bagger. Je kan het zelf hooguit bagger vinden.
Ik persoonlijk vind de standaard bezel op de 171 wel mooi. Was voor mij juist een aankoopargument.

Elf.

Klopt. Het was niet als objectieve waarheid bedoeld. Ik zal er op letten de volgende keer zo’n zin met ‘ik vind’ te beginnen😉

Ik vind de originele bezel van de SKX171 ook erg mooi en leuker dan die van de SKX007. De gladde Dave Murphy is echter ook zeer geslaagd en ik ben zelf benieuwd hoe deze op de SKX171 staat :wink:

1 like

Ik weet uit het WFWF forum, dat Dave aan het werk is om ook de bezel van de solar SNE107 (de munt-rand bezel) ook met zijn eigen bezel leverbaar te maken, we hebben al wat voorbeelden gezien. Hier is een van de laatste voorbeelden (Dagaz insert):

Zo ziet 'ie er normaal uit

2 likes

Geen probleem.
Ook ik moet er opletten. Ik ben geen heilige.
:+1:t2:
Cheers,
Elf.

En dat vind ik een heel goed idee! Ik meen dat Rob, van Monsterwatches, in het verleden ook nog wel 'ns heeft gekeken voor een andere bezel voor deze solar duiker. Maar geen enkele standaard bezel past, volgens mij. Die (imo) vreemde originele bezel was voor mij een reden om deze (nog) niet te kopen. Terwijl ik toch nog graag keer een solar duiker wil. De populaire chrono solar duiker van Seiko vind ik een te massieve/brede bezel hebben.