Montredo, Ja of Nee?

Hallo jongens en meisjes,

Ik weet dat er al eerder over geschreven is, maar ik kom er toch niet helemaal uit.
Ik heb een mooi horloge gezien bij Montredo maar is dit nu verstandig om te doen?
Wat zeggen jullie Montredo veilig om te bestellen zonder problemen? Ja of Nee?

Geen ervaring mee maar ziet er heel verzorgd uit, :+1:
Ik persoonlijk zou eerst een paar Whatsappjes sturen en goed uitleg vragen mét foto’s, alsook de levering en duane kosten

Succes met je koop, :wink:

Ja deze had ik inderdaad al gezien. Ik was eigenlijk benieuwd naar wat recentere reacties. Maar toch bedankt!

1 like

Vorig jaar een Omega seamaster in 36.5 mm gekocht. Na een aantal dagen kwam ik er achter dat dat 'm niet ging worden.
Retour gestuurd en centjes ook netjes terug ontvangen.

Dus, that’s it & that’s that.

3 likes

Ze werken vanuit Duitsland als ik me niet vergis dus de douane komt er niet aan te pas.

Douane kosten?

1 like

Damn you, auto-correct !
En inderdaad, geen douane kosten
Wist niet dat ze vanuit Duitsland werkten

Van hun site :

Zijn de kosten van douane-inklaring inbegrepen bij de verzendkosten naar landen buiten de EU?

Ja, de kosten voor douane-inklaring zijn inbegrepen bij de verzendkosten. Wij zorgen ervoor dat de juiste documenten voor uw bestelling meegestuurd worden. Uw pakket wordt voorbereid voor een soepel douaneproces naar landen buiten de EU met de volledig correct ingevulde documenten voor douane-inklaring. Houdt u er rekening mee dat douanekosten in uw land niet bij de prijs inbegrepen zijn. Neem contact op met uw lokale douaneautoriteiten om meer informatie op te vragen over de mogelijke kosten die gerekend kunnen worden.

Moeten er douanerechten betaald worden voor bestellingen binnen de EU?

Nee, er hoeven geen douanerechten betaald te worden binnen de EU en jouw lokale btw is in de prijs inbegrepen die te zien is bij de check-out. Het is net alsof je een bestelling geplaatst hebt bij een webwinkel in je eigen land. Wanneer er bestellingen verzonden worden naar Zweden en Denemarken moeten we rekening houden met het verschil in btw tussen Duitsland en het land waaruit besteld wordt, wat kan zorgen voor een hogere prijs bij de check-out. Uiteraard worden de juiste prijzen getoond zodra het adres ingevoerd is waar de bestelling afgeleverd moet worden

Voor de grap even bij Montredo gekeken. Als je een beetje op de hoogte bent met de reguliere verkoopprijzen is daar voor de speurder best voordeel te halen! Opgeslagen bij de favorieten dus.

Montredo: Nee

Ik heb tot nu toe al een aantal horloges gekocht van verschillende partijen op Chrono24 (particulier en commercieel), allemaal zonder problemen.
Ondanks waarschuwingen op dit forum over Montredo, want enigszins gerustgesteld door de beoordelingen op Chrono24, besloot ik een aantal weken terug een horloge te kopen bij deze leverancier. Mooie prijs, vriendelijke en snelle communicatie bij het beantwoorden van mijn vragen en de bevestiging dat het horloge werkelijk binnen 2 weken zou arriveren.
Bij de aanschaf kreeg ik meteen te horen dat ivm de BTW afdracht in Nederland de prijs met 2% moest worden verhoogd (vaag…). Ergerlijk (want de prijs is dus hoger dan in advertentie aangegeven) en wellicht voor sommigen onder jullie al een reden de stekker uit de transactie te trekken maar de prijs was nog steeds goed en ik besloot de koop te bevestigen.
Daarna werd het stil en toen ik na 10 dagen vroeg naar de stand van zaken kreeg ik te horen:
"Your watch is already picked up from our partner, we will send it within the next 2 days to you."
Kijk aan, dat is mooi.
Echter, toen ik 3 dagen later informeerde naar de track&trace code bleek:
"I am afraid, but our partner informed us, that the watch is not on stock, (…), which will unfortunately extend the estimated delivery time."
Omdat dit een gebed zonder end zou kunnen gaan worden, maar met name omdat het eerdere bericht dus onwaar bleek te zijn (dit wordt ook wel een leugen genoemd) heb ik de order gecanceled. Het geld (op tussenrekening van Chrono24) wordt teruggestort.
Dus:

  • Voor de aanschaf (desgevraagd) een expliciete bevestiging dat het horloge binnen 2 weken geleverd zou worden
  • Bij de aanschaf een onverwachte verhoging van de prijs
  • Na de aanschaf onjuiste informatie verstrekt en een onbekende overschrijding van de levertijd

Ik zal geen gebruik meer maken van het aanbod van Montredo.

5 likes

Belabberd inderdaad. Dank voor de waarschuwing. Heb zelf Montredo ook eens overwogen op chrono24. Goed om te weten.

1 like