Dat is inderdaad erg ja.
Maar jouw Oris Sixty Five is tenminste passender versus de Breitling dan die totaal uit de lucht gegrepen Rado van @Phoenix.bas.
@Larsh: Welkom hier.
Klopt. Breitling, Omega en Rolex zijn navenant duur in onderhoud, waarbij Rolex tegenwoordig tenminste 10 jarige service-intervallen heeft.
Als typische mid-market ridder ga ik hier wel even roepen dat duik- en tool-horloges niet duur moeten zijn. Als je coole duikhorloges voor onder de 1250 Euro zoekt zou ik de volgende alternatieven op de lijst zetten:
Archimede Sporttaucher.
Ik geloof dat @peaceloveandpitbulls er een had waar hij zeer tevreden over was, maar kan me in de persoon vergissen. Deze zijn voor zo’n 1050,- Euro te bestellen met zowel rubber als een shark mesh er bij. Ze zijn er in het blauw en zwart. Ik vind de blauwe cool.
Daar komt bij dat Archimede een klantvriendelijke tent is, een sympathiek bedrijf. En ze gebruiken ETA, dus de service loopt los.
Squale 1521.
Deze überklassieker is voor zo’n 960 Euro nieuw te koop bij Squale zelf, maar soms zie je ze tweedehands voor zo’n 600 voorbij komen. Foto is van mijn eigen Ocean, de gepolijste azuren versie.
Ik heb er zelf een rubberen band en een shark mesh bij, maar ben een leernicht, dus die gebruik ik nooit. Standaard ETA uurwerkje, is dus prima te servicen, en is er in blasted, gepolijst, blauw en zwart. Aanrader!
Eza Sealander
Gewoon een Nederlands product. Leuke duikers voor 850 Euro. Mooie specificaties, iets meer in de vintage hoek, maar met een eigen smoel.
Iets over budget heb je deze opties:
Sinn 104 St Sa A
Technisch gezien een Flieger. Deze is in twee wijzerplaat-versies te krijgen, een met cijfers en een met sticks. Dit horloge is gebouwd als een tank, doet ook 200m WR en bevat wederom een standaard ETA werk. Op een stalen bracelet is hij 1350 Euro. Misschien vind ik dit nog wel de meest waardevolle optie.
Stowa Prodiver
Duits, wederom een zeer sympathiek bedrijfje, hun afwerking is fenomenaal. De Prodiver en Seatime hebben echt een eigen smoel en zitten goed in de specs.
Er is een varieteit aan kleuren, ik ben gecharmeerd van de rhodium dials met lime of oranje accenten. Zeer mooie kwaliteit, en nog steeds met ETA of Sellita uurwerkjes.
Dan zou ik Squale, Sinn, EZA of de 38mm Colt kiezen in verband met de lekkere korte lug to lug. Overhang wil je niet. Persoonlijk ben ik absoluut geen fan van Breitling na 1970, dus ik zou geen geld in een Colt ploegen, maar smaken verschillen nu eenmaal.