Mooi verpakt etaatje (3239)

Heel clean, simpel maar toch elegant en stoer tegelijk. Zo zou ik hem omschrijven(verklaart ook direct waarom ik niet bij hun marketing afdeling werk :sweat_smile: ) .
Mooi man, geniet ervan!

2 likes

Prachtige aanwinst, vooral de witte plaat nu in de zomer.
Geniet ervan.

1 like

Schitterend, gefeliciteerd!

1 like

Prachtig horloge. Schitterend met die lichte plaat.
En ach, een horloge is geen botsauto, dus met een beetje beleid komt het met dat staal vast goed.
Dat je er lang van mag genieten.
Grt, Harold

1 like

Mooi hoor, zelfs met een eta er in…

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Speel wel eens met de gedachte mijn sub in te ruilen op deze, vind dit echt een prachtig horloge.

Heb hem alleen nog nooit in het echt gezien.

Geniet ervan!

1 like

Kom gerust eens proberen. :+1:t2:

Wat een knaller!

[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/CEF15056-0D03-441B-98A6-C89E9BAC8167_zps8yobrnco.jpg.html][/URL]

Facetten zijn een genot om naar te kijken.

[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/853538D2-9244-454E-A057-78B73573973A_zpssxxztdd7.jpg.html][/URL]

En zit er eigenlijk wel glas in??

[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/DFBDB26F-9E30-4EE2-9979-B2B2760AD53C_zpsjqmdx9kg.jpg.html][/URL]

8 likes

Hij is superrrr!!!:+1:
Veel plezier met deze knaller!

1 like

Ik begrijp mensen die zo enthousiast worden voor IWC nooit. Los van het ontwerp - behalve die platgeslagen Portugese pannenkoek die door sommigen als klassieker wordt aangeduid heeft IWC geen klassiekers - is ook het uurwerk 13 in een dozijn.

Maar goed, als jij er van geniet, is dat het belangrijkste. Van harte!

Dat dacht ik ook.

1 like

Ik zit zelf al maandenlang te twijfelen om een Speedmaster aan te schaffen, de IWC Ingenieur 3239 (black dial) of wellicht toch een Rolex GMT Master II. Het enige wat me wat tegenhoudt m.b.t de IWC is het feit dat je een groot bedrag neerlegt voor een relatief goedkoop uurwerk: “het is maar een etaatje”. Ik had hem zo gekocht als de prijs wat schappelijker zou zijn, en misschien schaf ik de Ingenieur als nog wel aan, maar voor nu twijfel ik nog.

Wanneer IWC er een in-house uurwerk in zou stoppen, zou de prijs uiteraard nog hoger uitvallen en ik neem aan dat een onderhoudsbeurt nu ook stukken goedkoper is dan voor een in-house uurwerk. Keuzes… keuzes…

Persoonlijk vind ik de 116710 helemaal niks. Heb hem geprobeerd, maar werd hem niet. Speedy is een heerlijk horloge, mijn voorkeur gaat naar een vintage exemplaar. Hiervan verschillende gehad, maar toch telkens verkocht. Tot nog toe zit de Inge me lekker👍🏻.

In het zwart lijkt het mij de meest veelzijdig draagbare keuze uit jouw rijtje van drie.

Die GMT-master is toch echt wel HEEL anders …
Veel meer bling-bling met die gepolijste middelste schakels en dikke glimmende bezel.
De andere 2 zijn veel meer ingetogen / onder de radar voor leken.

Het mooie aan een Speedmaster vind ik dat je 'm ook op leer kan dragen en afwisselen.
Elke band staat 'm; zwart / bruin / cognac; netjes of vintage.

Moet je toch even verder kijken dan je neus lang is. IWC heeft nogal wat klassiekers, en de inhouse uurwerken zijn ook bepaald niet zo dertien in een dozijn als jij doet geloven.

Maar goed, het is niet je merk, duidelijk.

Geweldig horloge trouwens, Bert. Ook zeer comfortabel en lekker dun, plus natuurlijk perfect voor de zomer :wink:

2 likes

Klopt. De speedmaster is een heel veelzijdig horloge wat op vrijwel alles gedragen kan worden. Ik moet de Rolex nog maar eens in het echt zien want die heeft inderdaad wel een hogere bling-factor. Nou maakt het mij weinig uit wat mensen van een Rolex vinden, ik moet het immers dragen :yum: en dat ze dan patser/macho denken is hun probleem.

1 like

En weer komt de IWC ingenieur voorbij , vandaag in het echt gezien , nu weer een setje prachtige fotos.
Het ETA uurwerk is gewoon een eerlijk simpel werkpaard dat zijn strepen verdiend heeft , en goedkoop in onderhoud!

In mijn zoektocht naar De grail is dit horloge langzaam de Rolex 116000 aan het verstoten van de plek nr1
Prachtig horloge , ingetogen tijdloze looks , ongehoord hoe mooi de band is , @Bert1 : gefeliciteerd!

1 like

Op welke aspecten van de 116710 knapte je af? De gepolijste center links? De enige drempel die ik heb voor de IWC is de prijs. Duizenden euro’s voor een ETA/SW200… ik weet niet. Ergens wil ik hem gewoon zo snel mogelijk halen, en toch denk ik weer van… voor minder heb je een Speedmaster met mechanisch 1863 uurwerk.

Voornamelijk het volledige gebrek aan tooluitstraling en de drukke bezel.

[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/A558D3E6-5BB9-4BB7-9A7D-AEF1B2B4C7EF-2389-000001875123CBB9_zpse238c5b4.jpg.html][/URL]