Mooi verpakt etaatje (3239)

Ik vind de IWC echt mooi, maar ik snap je reserves. Voor mij is de Speedmaster een betere keuze. Alleen al vanwege het Lemania uurwerk.

Ik snap je punten. Ik denk dat ik ze gewoon alle drie eens in het echt moet hebben gezien om een juiste keuze te kunnen maken. Tot nu heb ik meerdere malen een Speedmaster in mijn handen gehad, de IWC en Rolex nog nooit.

En nog een stuk goedkoper :wink:

Zal allicht een betere kwaliteit staal zijn dat dit: :grin:

Geweldig horloge, tijdloos mooi!

1 like

Werkelijk prachtig Bert! Staat ook hoog op mijn lijstje al twijfel ik over de lichte plaat. De blauwe Laureus uitvoering is ook erg mooi btw:

Maar een speedy staat ook op mijn lijst, juist om de veelzijdigheid qua banden en nog meer icoon zijnde

2 likes

Snap je dat je voor de prijs van de GMT zowel haast een Speedy als IWC Ingy kunt kopen?
De IWC onderhoud prijzen zijn vast per caliber

prachtig bert. Geniet ervan!

1 like

De blauwe is fantastisch!

Was het maar zo’n feest. De Speedmaster die ik wil is de sapphire sandwich, (dus de .006 ipv de .005 met hesalite) en gaat nieuw over de toonbank voor €4000,- (grijs dan). De Ingenieur gaat voor €5000,- weg en Crownguard heeft de GMT staan voor €7250,- Een vlugge rekensom leert dat je dan nog steeds €1750 bij moet leggen. Dat is voor mij persoonlijk, financieel gezien, “niet haast zowel een Ingy + Speedmaster” Helaas, of je moet in een gulle bui zijn :wink: .

De IWC is te koop voor Euro 4000-4200 en de Speedy sandwich voor 3200. Wel als occasion idd
Beide als occasion dus haast vergelijkbaar met de 7250 voor de GMT

Vanuit dat oogpunt heb je gelijk alleen wil ik het momenteel graag nieuw aanschaffen omdat het mijn eerste “luxury” horloge wordt. Als de eerste er eenmaal is, kan de tweede altijd een occasion worden.

Dat is duur leergeld maar je goed recht
CROWNGUARD is prI. A voor je Speedy too
Succes met je beslissing

1 like

Haha, objectief gezien heb je helemaal gelijk dat het duur leergeld is. Desalniettemin, bedankt voor het meedenken Tuur, wordt gewaardeerd! :slight_smile:

Als je in de Achterhoek woont… :wink:

@JBo1 voor mij zou de keuze makkelijk zijn, iwc :slight_smile:

Dat is snel @Bert1. Nieuwe liefde gevonden?

edit: O wacht, GS!

Ik heb weer zo’n opleving dat het wel even wat minder mag. Kan morgen al weer over zijn…mezelf kennende.

1 like