Mooiste Seiko 5 verkiezing

Ik zou niet kunnen zeggen welke ik het mooist vind, omdat de modellen te veel uiteenlopen. Van duiker tot dress…

Vind er zeker leuke modellen tussen zitten!

Verder ben ik het helemaal met je eens dat een horloge niet honderden euro’s moet kosten om mooi te zijn. (tu)


Deze verschijnt waarschijnlijk ooit in mijn verzameling.

Flip.

4 likes

@Sparks: ook erg mooi! Welk type is dat?

Volgens mij is dit een onmogelijke verkiezing, omdat er zo verschrikkelijk veel zijn. Ik ga voor mij ‘blue beauty’

Dat is de SNZH69 met zwarte dial.
Hij bestaat ook met bruine dial (kleur van gebruikte motorolie?) en dito rubberen band, maar heet dan SNZH71.
Ze zijn, meen ik, medio vorig jaar op de markt gekomen.
Zie preview: linkje

Groetjes,
Flip.

1 like

Tussenstand.
Jury: Seiko5 (1lid)
Natuurlijk is het onmogelijk om de mooiste Seiko 5 te kiezen want het is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur en smaak. Ik heb voor mezelf een top 3 gemaakt van alle inzendingen maar die is natuurlijk gebaseerd op de smaak en voorkeur van 1 persoon.

  1. De SNX111K die ik bij Gerrit Nanne besteld heb en hoop vandaag binnen te krijgen.
    Waarom? Het hele ontwerp is goed, klassiek, wijzers, kast en afstemknop. Het lijkt een reissue van een jaren 60 Seiko. Het is eigenlijk alles wat ik ooit wil in een horloge.

  2. De Seiko 5 inzending van Sparks. Echt een heel mooi exemplaar, afwerking, ontwerp van de kast. Alles klopt hieraan.

  3. De SNZH69van Puringa Zou voor mij te groot zijn maar mooi, ook door de kleren combinatie.

Voorlopige conclusie: Ik zie dat ik het meest aangetrokken wordt door eenvoudig en klassiek ontwerp. De duikers met de bonte kleuren boeien mij minder. Dress horloges meer. Re-issues van horloges zijn vaak prijzig, ook die van Seiko. Het lijkt er op dat Seiko, zonder het bewust als zodanig te presenteren een prachtige re-issue heeft uitgebracht van de horloges die zij in de jaren 60 en 70 maakten. Let ook op de afstemknop bij de SNX111K die gewoon op de 3 uur positie te vinden is en het ontbreken van de aanduiding “21 jewels” Er staat alleen maar “automatic” onder het centrum van de wijzerplaat. Ik heb dit horloge bij Gerrit Nanne besteld. Verder zag ik dat het klokje op de meeste internationale sites is uitverkocht. Zouden er meer mensen zijn die gezien hebben wat ik zag toen ik een foto van dit horloge zag?

Als extra opmerking wil ik nog even zeggen dat het mooiste horloge echt een persoonlijke keuze is en dat ik iedereen wil bedanken voor hun leuke spontane reactie op mijn vraag WAT VINDEN JULLIE DE MOOISTE SEIKO 5?

Bedankt,

Seiko 5

Sparks Schreef:

Dat is de SNZH69 met zwarte dial.
Hij bestaat ook met bruine dial (kleur van
gebruikte motorolie?) en dito rubberen band, maar
heet dan SNZH71.
Ze zijn, meen ik, medio vorig jaar op de markt
gekomen.
Zie preview: linkje

Groetjes,
Flip.

Ik vind hem erg mooi :slight_smile: Zo te zien alleen nog vrij slecht verkrijgbaar. Hij is ook wel weer echt anders dan de andere 5-jes.

Vind dergelijke topics sowieso leuk, want je ziet dan nog weleens, voor mij, onbekende voorbij komen. :slight_smile:

Dat deze nog niet voorbij gekomen is. Vind het een van de leukste 5jes!

Seiko 5 Fathoms!

1 like

Welke ook nog niet voorbij is gekomen is eentje met een soort van nato… dessert look. Die heb ik eens gehad en gelijk ingepikt door iemand. Kan hem niet zo gauw vinden. Was er volgens mij in een paar kleuren.

Erg leuk ding!

‘Dessert’ is een onderdeel van een (uitgebreid) diner; het toetje dus.
Je zult bedoelen ‘desert’, de Engelse term voor woestijn.:wink:

Sparks Schreef:

‘Dessert’ is een onderdeel van een (uitgebreid)
diner; het toetje dus.
Je zult bedoelen ‘desert’, de Engelse term voor
woestijn.:wink:

Precies, heb iig een goed excuus met mijn disleektie… zo zie je maar dat ook de spellingscontrole niet altijd helpt. :slight_smile:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Deze soms?

1 like

Die SNZH69 en SNZH71 zijn schitterend.

Ik vond ook nog deze : de SNZH20. Let wel op voor je ogen !
http://cgi.ebay.com/SEIKO-5-MEN-SPORT-2-TONE-AUTO-C-THRU-SNZH20-SNZH20K1_W0QQitemZ380317374266QQcategoryZ31387QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4340.m263QQ_trkparmsZalgo%3DSIC%26its%3DI%2BC%26itu%3DUCI%2BIA%2BUA%2BFICS%2BUFI%26otn%3D10%26pmod%3D380301083112%26ps%3D63%26clkid%3D7272431003224679008

Seiko5 Schreef:

Jammer dat het mij niet lukt om een foto van mijn
favoriete Seiko 5 te plaatsen. Hier dus een link
naar Flickr:
http://www.flickr.com/photos/siongyuen/3557202062/

Mooi toch?:~

prachtig en als ik het goed zie, ook nog met de originele band…(tu)

sorcees Schreef:

Deze soms?

http://lh3.ggpht.com/_LtV2rB_3riw/SnItpKh47tI/AAAA
AAAAIJw/fFdRXcMgsNU/s800/SNZG07_1.JPG

Die lijkt wel erg op ja, maar hij is net iets anders… (tu)

Ai, dat doet zeer!
Dan oogt zijn broertje SNZH17 een stuk rustiger:
[/img]

Maar laten we vooral deze niet vergeten mee te nemen in de competitie:

met sunbirst dial, of
Beiden 39 mm zonder kroon / 41 mm met kroon.

maardein Schreef:

Sparks Schreef:


Dat is de SNZH69 met zwarte dial.
Hij bestaat ook met bruine dial (kleur van
gebruikte motorolie?) en dito rubberen band,
maar
heet dan SNZH71.
Ze zijn, meen ik, medio vorig jaar op de markt
gekomen.
Zie preview: linkje

Groetjes,
Flip.

Ik vind hem erg mooi :slight_smile: Zo te zien alleen nog vrij
slecht verkrijgbaar. Hij is ook wel weer echt
anders dan de andere 5-jes.

WOW die is mooi! Alleen wel aan de grote kant voor mij. Op ebay kost ie 170 euri oid. Ook niet duur vind ik! Wellicht binnenkort bij Rob?

Bidle Schreef:

sorcees Schreef:


Deze soms?

http://lh3.ggpht.com/_LtV2rB_3riw/SnItpKh47tI/AAAA

AAAAIJw/fFdRXcMgsNU/s800/SNZG07_1.JPG

Die lijkt wel erg op ja, maar hij is net iets
anders… (tu)

SNK 803 of 805 misschien?