N.A. Longines stopsecond single pusher flyback chrono

Zeldzame chrono, zoek ik ook nog voor de collectie.enjoy!

Prachtige aanwinst. Dacht even dat hij uit de hodinkee shop kwam. Daar staat nu een vergelijkbare voor $29K.

Andere referentie inderdaad maar wel een zusje van :slight_smile:

Bijzonder, maar hoe werkt dat met die Flyback. De knop is start, stop en reset maar hoe kom je dan bij de flyback functie?

Edit:
“It is indeed a chronograph in disguise, as two center hands measure the elapsed time similar to how a “regular” chronograph would. They differ in a small way though; these hands run continuously and fly back when the single rectangular pusher is pushed.”

The coolfactor is minimaal hetzelfde!

:heart_eyes: Mooi klokje :thumbsup:
Groeten Iwan :motorcycle:

Terug van de horlogemaker. Navraag bij Longines leerde dat hij in 1950 is uitgeleverd aan de Nederlandse importeur, hoogstwaarschijnlijk voor een KLM piloot.


13 likes

Schitterend horloge! :thumbsup:

Erg mooi en zeldzaam horloge.

Heb je een indicatie van wat zoiets kost? Ik vind het erg vet en vraag me af of mijn budget dit ook lust.

Hoeveel mm is dit horloge? Ik lees 37,55, maar is dat in- of exclusief kroon?

Heel gaaf Mark, ik zag 'm al voorbij kome op Instagram. :slight_smile:

Mooie vintage Longines, machtig die flyback functie, veel draagplezier toegewenst met deze :thumbsup:

Kast is 37,5mm excl kroon dus groot voor die tijd. 12.68’s op zich genoeg te koop maar zeldzaam in 37.5mm en nog zeldzamer >40mm.

1 like

Prachtig horloge Mark, zeker niet alledaags! Geniet ervan!! Heb je misschien een foto van het uurwerk?

Helemaal met een flyback functie. Hebben ze een module toegevoegd want dat is niet standaard op een 12.68Z. Tenminste…ik zal eens goed kijken naar mijn dresser met de 12.68Z :wink:

Uurwerkfoto (pre service):

1 like

Op zich is de wijze waarop zo’n flyback werkt wel tamelijk briljant in zijn eenvoud. Je kunt zoveel weglaten door het mechanisme standaard mee te laten lopen. Erg leuk.

Dat is inderdaad redelijk zeldzaam!

1 like

Heel mooie aankoop!
Goed gedan!