N.A. (met werk) : Candino duiker in 'M.R.P. S.A.' kast

Candino duiker in vroege Monnin kast gescoord. Was een beetje een wilde aankoop, die er ook nog lang over deed terwijl verkoper onbereikbaar bleek. Zelfs geen springbars erbij!

Door de (oude) kunststof spacer zitten uurwerk en plaat wat los in de kast. Het vooruit zetten van de tijd gaat ook lastig door het ‘slippen’ van de schroefkroon (lijkt of er een ‘ratchet-systeem’ in de kroon zit (waar hij veert t.b.v. inschroeven) dat slipt). Hier moet dus iemand aan werken.

Glaasje heeft ‘verouderings-krasjes’ ín het glas en plaat mist paar puntjes lume.

12 likes

Mooi duikers horloge. :thumbsup:
Volgens mij heeft Heuer ook kasten van Monnin gebruikt

1 like

Daarom interessant natuurlijk ;)!

Wijzerlaat ben ik niet zo weg van maar de kast des te meer. Doet mij in de verte denken aan een Heuer 844 inderdaad @diashock.

Plaat is juist leuker dan die van een Heuer, die immers gewoon is afgekeken van Rolex. #FlameModusAAN

1 like

Ik vind hem ook wel gaaf hoor. Leuke aanwinst :+1:

Bwaha, daar heb je wel een punt. Dan moet ik helaas toegeven dat het ontwerp van de rollie toch overzichtelijker is.

Toch had het mij leuker geleken als ze die cirkel over de wijzerplaat anders hadden gedaan of achterwege hadden gelaten. Maar goed, wie weet is het irl een stuk gaver dan op n plaatje maar ik hou van losse, duidelijke indices :wink:

1 like

Niet akkoord met de 'Monnin" benaming. (Ik kan volledig verkeerd zijn)

Maar Monnin is niet gelijk aan M.R.P. SA Brevet 503305.
De kast is identiek maar Monnin heeft hier niets mee te maken. De kasten zijn later in de 980.XX Heuer (Swiss-Made niet Monnin) gebruikt eveneens door MRP gemaakt.

Het Monnin aspect van de 844 gaat voornamelijk om het effectieve assembleren in Frankrijk (dacht ik).

Mijn nautilus komt in dezelfde kast trouwens.

PS: Gigantisch vette bezel insert. Heb van een paar gehoord dat ze deze wat opgekuist krijgen met Polywatch maar ik heb er mijn twijfels bij.

Deze komt van een Heuer-verzamelaar. Ik roep wat hij riep, maar me nog niet ingelezen.

Die inlays met acryl afdekking kunt je wel Polywatchen hoor. Wel eens gedaan. Hier ben ik nog niet aangeweest.

Het is Monnin stijl. Dat wel. (aangezien de kasten identiek zijn)
Maar geen Monnin (zou ook niet kunnen aangezien er Swiss made op de wijzerplaat staat).

Zo zie ik het toch

1 like

Ik denk dat je gelijk hebt, hier is een Heuer chronograaf met Monnin kast.
In de Kast als op de wijzerplaat staat “Made in France”.

Mooie duiker hoor en Candino is ook een merk dat best leuke horloges heeft uitgebracht , ik vind hem in ieder geval leuk om te zien!

veel succes met deze uitdaging!! :lips:

Yep, lekkere vintage duiker! :+1: Succes met dit mooie project! :smile:

Hij is naar de horlogemaker.

1 like

MRP bestaat nog altijd trouwens

http://www.jic.ch/sites/mrp/

http://www.horlogeforum.nl/t/gezocht-donor-uurwerk-eta-2783-25-jewels/49558/1?source_topic_id=49203

Wat is er mis met het “oude uurwerk” Jeroen? Niet dat je allesl kunt zien op zo’n foto, maar op het eerste gezicht ziet het uurwerk er netjes uit! (Geen beschadigde groeven in de schroeven bijv.)

Stelwerk volledig versleten, rest in matige conditie. Waarschijnlijk nooit onderhouden.

Tsja, dan blijven de schroeven natuurlijk ook mooi… :angry:

1 like