NA: 1968 Seiko 6105-8000

Wellicht dat sommigen van jullie al eerder de nodige foto’s van mijn (vintage) Seiko duikers hebben gezien.
Eentje die echt nog ontbrak was Seiko’s 2de generatie die van '68 t/m '70 is gemaakt: de 6105-8000/9.
Maar hij is binnen nu; denk dat hij weer een service van Richard Askham gaat krijgen incl aanpak vd wijzers en lume pip. Dan is hij echt in topstaat😀

Foto’s…dank voor het kijken

17 likes

Bijzonder fraai! Gefeliciteerd!

1 like

prachtig

1 like

Mooi! Veel draagplezier!

1 like

Mooi, gefeliciteerd!

1 like

Deze staat denk ik op het lijstje of ex-lijstje van menig liefhebber van dit merk.
Proficiat!

2 likes

Mijn beste,

Ziet er goed uit!!
Geniet er van. :watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Nice!!! (Ik wil er ook een! :heart_eyes:)

1 like

Cool! Deze zijn natuurlijk prachtig… ben helemaal benieuwd naar het ‘eindresultaat’ na de service :smile:

1 like

Op de wensenlijst!

1 like

Dank voor het kwijlen bedoel je.

Echt wel een icoon.

We blijven je volgen m.b.t. de renovatie.

Elf.

3 likes

Prachtig model! Ik zou 'm lekker origineel laten :slight_smile:

2 likes

Prachtig! Wijzers en lume pip op knappen kan ik me voorstellen, rest lekker zo laten :smile:

2 likes

Dank allemaal. Nog in dubio nu mbt re-lume vd wijzers en bezel pip.
Origineel is het mooist maar met name de uurwijzer is net iets te veel wabi-sabi😉

Proficiat met je aanwinst :smile:
Je zal je 7002 nu wel niet missen denk ik :smile:
Een 6105 is ook eenthe die ergens op een lijstje ‘grails’ staat… maar moet nog wennen aan de prijzen :confused:

2 likes

Mooi, niets aan doen, houden zo…

grt
Peter

1 like

Desnoods originele wijzers en bezel zoeken :slight_smile:

1 like

Haha, dat wordt enerzijds een redelijke zoektocht en ook qua investering. Maar wie weet op termijn.

Heb hem nu 20 uur om en hij loopt behoorlijk accuraat. Ik laat hem voorlopig maar even zo al gaat er wel een andere band op: de middelste hiervan. Die zat ook regelmatig op de 6215 en 6159 van eind jaren '60 dus in ieder geval periode juist😉

1 like