NA 3x topvondst Longines goud art deco en Shark LCD een tissot en wat anders

@HorloG en uiteraard de medeforumleden
Koningsdag was DDD;

Droevig Drama Dieptepunt :cry:

Vandaag de wandelschoenen weer aangetrokken en wat kringlopen afgegaan. Bah ze hebben een ieder op koningsdag in regen, hagel, storm en kou laten spartelen. Geert kijkt ook iets verder dan de neus lang is en Same Minds Same Spirits;

zak met oorbelletjes, slotjes, stukjes ketting etc gekocht voor een kwart brood :grin: De inhoud was voor mij niet een hele grote verrassing omdat ik al een keer 585 zag verschijnen. Het resultaat; 40 broden sloopgoud, 50 gram zilver en wat ongeregeld dat voor een half brood een nieuwe eigenaar mag vinden.

Ooooh de 14 karaat broche heb ik nog niet meegerekend :grin::grin:

We zijn een horlogeforum dus ;

de shark lcd

Front:

Back:

Zelfs met mijn tang krijg ik hem niet open en weet dus niet hoe het er van binnen uitziet. Life is a gamble.

Maar de topper;

Ik zal het als een give away plaatsen;

Caseback met serieummer:

front secondenwijzer;

Front 1

Front 2

En de Tissot PRX

helaas met gravure;

Om met Gert Jan Droge te spreken, het was een enerverende dag :wink:

Nu een stukje algemeen en hulp gezocht de shark krijg ik niet open en heb geen idee hoe het er van binnen uitziet. Ik heb een tang maar geen kast houder, dus een gokje.

De Tissot is goedgekeurd door mademoiselle dus is een blijvertje.

Als ik google raadpleeg zou de Longines uit 1923 stammen. Hij heeft een haarscheur op de wijzerplaat loopt vanaf de 3. Hij loopt wel maar te snel. Ik heb verkooprechten en wil hem graag binnen dit forum houden maar dan alleen als ruil. Mijn grail is een Omega Speedmaster.

Ps een brood is 2 euro

5 likes

Kijk dat lijkt ergens op, en ik vroeg me al tijden af hoe duur in vredesnaam een brood is in Brabant… :wink:

3 likes

Die Longines is prachtig met zn mint emaile (neem ik aan) plaat. Die schuine lettering doet het 'em …
Maar… Hoe heeft een vorige eigenaar in vredesnaam die fixoflex band erop gekregen? Doorknippen van de fixed soldered lugs, en een ‘beetje’ buigen?

Ik heb al verschillende keren een fixoflex gezien met eind"lugs" bedoeld om te buigen rond een vaste pin, zal hier vermoedelijk ook zo zijn.

Ik kende die versie nog niet. Maar nu je het zegt; de aanzetstukken van deze (zeer vroege dan) Fixoflex band hebben geen geveerde zijstukjes. Dat beloofd dan veel goeds

De Longines is ongeveer 3 bij 3,2 Cm.

De fix-o-flex ga ik voorzichtig afknippen om de fixed lugs niet te beschadigen.

@ernst helaas zit er een klein scheurtje in de plaat,

Das jammer, ik dacht dat het het een kras of scheur in het glas was. Hoe dan ook: een strakke plaat voor zn leeftijd
Ik kijk uit naar de ‘na’ reportage

Vwb de band: misschien dat voorzichtig terug openbuigen veiliger is als knippen

misschien beetje late reactie, maar ik heb zelf een keer een vintage longines gekocht, en ze geven bij longines als je ze mailt met het serienummer oid vrij veel informatie, bij mij stond er zelfs bij via welke juwelier het horloge voor het eerst verkocht was. Dus mocht je meer info willen, moet je even via hun website informatie vragen: https://account.longines.com/en/contact

Dank je voor je bericht. Ik heb inderdaad al contact met Longines opgenomen en heb ze enkelen detailfoto’s gemaild.

Nu even wachten op een reactie.