NA: '73 stemvork

Gisteren vol verwachting de PostNL pakjesman opgewacht. Ik heb een paar weken terug op MP een vintage (1973) horloge gekocht in niet-werkende staat. Omdat het design (I love the seventies) me toch wel erg aansprak heb ik de gok toch maar gemaakt, ondanks dat ik werkelijk helemaal niets weet van stemvorkhooges en ik dus ook niet op basis van gebrekkige informatie de kat-in-de-zak-risico’s kon inschatten.
Het horloge werkte niet en heb hem eerst maar eens onder handen laten nemen door Ernst Benders (:thumbsup:). Daar bleek er toch een stuk meer mee mis te zijn dan de verkoper insinueerde en dat er bewust (fijn altijd) mee gerommeld was.
Jammer maar helaas voor mij, maar Ernst kon hem gelukkig wel weer gewoon netjes en aan de praat krijgen. Daarmee heb ik, na een paar maanden zonder te hebben gezeten, toch weer een stemvork in de verzameling. Ik ben er erg blij mee, vooral dit type design kan mij erg bekoren. :thumbsup:

That’s enough crap for now, tijd voor de plaatjes:

Groeten,
Wouter

13 likes

Mooi geworden! aparte kastvorm ook.

1 like

fraaie verschijning… op die struis na… snel vervangen die band!!

1 like

Thanks!
Meen je dat? Ik vond hem er juist wel goed bij staan.

2 likes

ah nee gadver die vieze eeltknoesten jak, eg, ik zou er een mooie cognac op zetten
maar dat ben ik maar he … :slight_smile:
zoiets bv. :slight_smile:

1 like

Prachtig horloge!!!
En ja, Ernst is een uitstekend vakman.

Euh, de struis vind ik nu persoonlijk ook wel mooi… :kissing_heart:

2 likes

Erg leuk! Speelse vorm en kleuren. En de struis kan hij goed hebben wat mij betreft

1 like

Mooi! En ik vind de band er juist heel goed bij passen. Mooie combi!

1 like

Mijn beste,

Inderdaad een bekoorlijk horloge!!
Goed gedaan hoor. :+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Sjonge, wat een mooie, veel plezier ermee :ok_hand:

1 like

Prachtige stemvork! Super kast en kleuren ook. Gotta love the 70’s :sunglasses:

1 like

Schitterend model en die struis staat hem top :slight_smile:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Erg gaaf,en inderdaad een mooie aparte vorm van kast.:thumbsup:

1 like

Prachtig horloge, en mooie techniek.

Band vind ik net te flets erbij. Het is een lastig horloge om een goede band op te vinden door de kleuren op de wijzerplaat. Een donkere band past beter. Denk ik.

Ko

1 like