NA: A. Lange & Söhne Saxonia Moonphase (384.026)

Prachtig horloge! Persoonlijk gaat de voorkeur naar de patek maar dat is zeker niet ten nadele van deze schoonheid!

1 like

Haha, hoewel jullie mijn ‘horlogevrienden’ zijn gaat een uitnodiging voor de bruiloft nog een stap te ver :stuck_out_tongue_winking_eye:

Patek is inderdaad ook prachtig! Alleen wel erg gevoelig (twee aankopen gehad, beide was iets mee). Met mijn polsen / wie ik ben, is de Lange de betere keus :slightly_smiling_face: Maar ‘wie de Patek past trekke hem aan’ :wink:

1 like

Helemaal mee eens! Kan me goed voorstellen dat het gevoel bij een horloge snel weg is als er 2x wat mis mee is inderdaad

1 like

En vergeet het verschil in formaat niet; 38,5mm (Patek) vs 40mm (Lange).

WOW! Deze helemaal gemist! GE-WEL-DIG! :heart_eyes::heart_eyes:

Van harte gefeliciteerd!!

Ennuuhhh…
Niet vergeten hier te posten:

1 like

Prachtig! Hele goede keuze. Veel draagplezier.

1 like

Mooi verhaal, nog mooier horloge :+1:t2:

1 like

Stijlvol horloge hoor, erg mooi.

Ik heb het horloge om laten doen ipv de ring om laten doen.
Vanaf dat moment de rest van de dag gedragen.
Ik slaap nooit met een horloge, maar tijdens de huwelijksnacht heb ik deze wel omgehouden.
Dus gedragen en van genoten tijdens deze bijzondere dag.

1 like

Dat is ook een leuk idee! Alleen hebben wij wel ringen. Ik ben er daarom nog niet over uit. Het huidige idee is om hem vanaf of aan het einde van het feest om te doen. Ik kan er gelukkig nog even over nadenken.

Nog een laatste foto om de pols achter de computer (hierna gaat hij echt naar de kluis):

5 likes

Ook mooi als je er een echt (“officieel”) momentje van maakt.
Als de fotograaf er dan ook nog is kan je dat ook vast leggen.

Maak het iig speciaal zodat het horloge daadwerkelijk bij de dag hoort uiteindelijk .

4 likes

Echt extreem mooi.

1 like

Wat leuk dat je zelfs wat foto’s wilt delen :+1:t2: In mijn gedachten ga ik steeds heen en weer met wat ik wil gaan doen. Op dit moment zit ik weer op het spoor van gewoon wel de Lange dragen. Horloges zijn immers mijn passie; dat ben ik.

Vrouwlief heeft zoals gezegd van mij een rose gouden IWC Portofino 34 gekregen (officieel voor het huwelijk, maar om hem niet een jaar in de kast te laten liggen heb ik die op onze ‘niet-trouwdag’ gegeven). Zij wil die graag ‘s ochtends wel klaar hebben liggen (zodat die ook op de trouwfoto’s komt) - maar gaat die niet dragen gedurende de dag omdat het niet past bij een jurk (alle begrip). Als ik dan de Lange draag, zijn beide horloges verbonden met het huwelijk.

NB: Morgen kan ik weer de etiquette willen volgen; ik ben er gewoon niet over uit. Enige wat zeker is dat deze Lange het trouwhorloge gaat worden :slightly_smiling_face: De manier hoe dat wordt ingevuld zal moeten blijken :wink:

1 like

Jaaa, geweldig!
Enige nadeel… alles wat je nu nog aanschaft gaat (denk ik) minder zijn…:wink:
Gefeliciteerd!

1 like

Ik zou me niet te druk maken om etiquette. Jullie trouwdag moet gewoon jullie dag zijn zonder zorgen om meningen van de gasten op de dag of naar aanleiding van de trouwfotos.

Een klassiek horloge, op een nette plek zal hooguit incidenteel te zien zijn en gaat zeker niet alle aandacht opeisen.

Relax…

1 like

Bijzonder mooi! Ik was vorig jaar in de omgeving van Glashutte, en heb me daar ook nog even staan vergapen aan de afwerking van die uurwerken van Lange. Prachtig.

1 like

prachtige aanwinst ! een genot om te mogen en kunnen hebben, veel plezier ermee !

1 like

Ik werd al warm van je topic titel. Prachtige foto’s! Wauw wat een afwerking :heart::heart::ok_hand: :ok_hand:

1 like

Haha, zou het? Ik heb nog wel een paar (nu nog onhaalbare grails) op mijn verlanglijstje staan hoor. Maar het tempo is er nu wel uit. Ik heb dit jaar (te) veel aankopen gedaan (met dit als ultiem sluitstuk), nu weer even rust in de tent :slightly_smiling_face:

1 like

Heb je helemaal gelijk in. Maar achter etiquette zit vaak een symboliek, in dit geval dat tijd op zo’n dag geen rol mag spelen. En dat vind ik dan ook wel weer heel mooi :slightly_smiling_face:

Zoals gezegd ik zal nog vaak heen en weer gaan met wat te doen :wink:

1 like