NA: Armida A9 Brass (uitpakken)

Jullie kennen het wel, enige tijd voor de storting van het vakantiegeld beginnen de radertjes in je hoofd weer te draaien, en in mijn geval leidde dit tot een grote interesse in bronzen duikers. Helaas bleek brons iets buiten mijn bereik, dus begon ik te kijken naar the next best thing : messing.

Met enig googlewerk kwam ik uit op Armida, en dan de A8 in het bijzonder. De vorm van de kast / lugs sprak me aan alsook de klassieke ronde markers op de wijzerplaat. Ze waren een tijd uit voorraad, maar na enkele mailtjes met Chris (de eigenaar?) kreeg ik korte tijd later bericht dat ik kon bestellen!

Kleine week later - na gezeur met Fedex rond douaneheffing - kreeg ik een telefoontje van de postkamer op het werk.
“Zeg, weet jij wel hoe laat het is?” ik schrok me wild… had ik een deadline gemist? Een afspraak met de baas?
“We hebben hier een horloge voor je”. Opgelucht sprintte ik naar beneden. Er wachtte mij een enorme envelop:

‘Extremely Urgent’ nog wel… nou mooi, misschien moet je dan voortaan wél bezorgen in plaats van het op te houden omdat je de pakbon niet begrijpt!

In de envelop een solide stuk piepschuim… de helften zaten zo stevig en onwrikbaar aan elkaar dat ik al naar een mes greep, gelukkig bleken ze met enige moeite naadloos van elkaar te schuiven:

De bekende Armida-duikcylinder, in een fris gifkleurig oranjeroze. Mooi op de schouw, zullen we maar denken.

Ook de cylinder bleek waterdicht, met een stevig aangeschroefde dop en zelfs een rubberen ring! Mooie touch voor een totaalpakket van $349! Mijn andere horloges, behoudens een Shinola, kwamen in redelijk saai karton.

In de cylinder wederom stevig aangedrukt schuim, ditmaal met de koopwaar zelf:

vlnr. een stevige NATO, het horloge zelf op een Isofranesk rubbertje, een spring bar tool (de Armida heeft geboorde lugs) en de alternatieve ‘bezel’.

Zo, de Seiko SNZH mag af, tijd om mijn nieuwe aanwinst te dragen!

maar… wat is dit??? HET DATUMVENSTER ZIT OP 4:30!! :anguished: :anguished:
Op de foto’s op de site - van de vorige produktie waarschijnlijk - zat de datum nog op 3 uur… zucht, wat nu?

Ach, wat zou het, ik geef 'm even een kans om te wennen. Daarnaast had ik die avond wel meer te doen…

Ik moest namelijk snel naar een tinderdate! Dan kan een fonkelnieuwe (en geheel ongepatineerde) klok geen kwaad natuurlijk :wink:

10 likes

Schitterend horloge! Zit er zelf ook al een tijdje naar te kijken, erg gaaf. Heel veel draagplezier ervan!

1 like

Vind 'm gaaf.
Gave kleurcombi.
Wel even bezel recht he want zo kun je niet op date

1 like

Mooie aanwinst!
Ik heb er recent ook eentje gepast en ik Moet zeggen: TOP!!!
Heel veel plezier ermee. :+1:

1 like

Mooi horloge!

*echter zou ik mij wel ergeren aan de datumpositie :weary:

1 like

Ja, ik heb ook even getwijfeld om tóch te ruilen voor de no-date-variant (die, voor bonuspunten, ook nog eens een groene plaat heeft!) maar ben er gelukkig inmiddels aan gewend. In tegenstelling tot bijvoorbeeld mijn Orient Ray heeft het datumvenster geen opvallende rand, dus valt de datum vrij gemakkelijk weg in de plaat.

Helemaal mee eens, ik vind het ook niet storend eruit zien, mede doordat de datumschijf zwart is en erg mooi overloopt in de wijzerplaat. Daarnaast ben ik zelf erg groot fan van een datum op m’n horloges (gewoon erg handig).
Overigens, een groene plaat zou wel mooi zijn maar is denk ik een combinatie waar je eerder op uitgekeken raakt dan de zwarte plaat. :thumbsup:

1 like

Groeten van zijn broertje…

4 likes

Het was ook dat jij het zei dat de datum daar stond. Valt inderdaad niet heel erg op!

Mijn beste,

Een helder verhaal, mooie foto’s en een schitterend horloge.:+1:
Ik wens je er veel plezier mee!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Bedankt gasten! Mijn eerste ‘verhaal’ op dit forum en ik voel mij zeker welkom hierdoor :slight_smile:

2 likes

Veel draagplezier toegewenst met je nieuwe aanwinst, geniet ervan!

Had @anon50762135EV er vandaag niet ook eentje? Vast geen toeval…

Gaaf horloge trouwens!

2 likes

Nee vandaag niet. Vrijdag weer.

1 like

Hoe was je date? :wink:

Proficiat!

Heb ook zo een bronze&brass fase gehad. Erg leuke horloges met ‘mee groeiend karakter’ :wink:

1 like

mijn bronze fase komt er door dit fraaie exemplar precies net aan-)! mooi hoor!

1 like

Wat zijn en blijven dit toch leuke horloges!

Keer op keer blijf ik er naar kijken, maar aanschaffen is me (nog) niet gelukt :wink:

Heel veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd! Leuke presentatie en mooie set!
Bij mij stond de A7 ooit op de shortlist. Maar er kwam iets anders. Weet niet eens meer wat…:confused::wink:

2 likes

Ik ken het man… de A9 moest ook strijden tegen een OVM (niet gekocht ivm 2.0, meh) en een Alpinist… maar die komen ongetwijfeld later :wink:

1 like