NA Balticus Stardust

Idd Gaaf. waar heb je em besteld?
Thx voor het delen!

No date automaat is uitverkocht. Beste kans is helaas Catawiki, daar is een reseller actief uit de UK.

Edit:

1 like

Jammer inderdaad!
Maar ik zie dat de Slim(Quartz) nog beschikbaar is, ziet er net wel minder stoer uit zo.
Maar misschien wel eenvoudiger voor everyday carry :thinking:

Het scheelt 4 mm, ik vind het daardoor wel echt een ander horloge geworden. Ik zou voor de fullsize gaan en die lui van Catawiki een mail sturen.

Ze hebben behoorlijk wat op voorraad en ik vermoed dat ze de enige reseller zijn die de resterende voorraad hebben gekocht zodat Balticus verder kon met de ontwikkeling van hun nieuwe lijnen.

1 like

Ja, visueel is het direct een ander object inderdaad.
Is ook een goed idee! Ik stuur even een mail! Bedankt!

Prachtig hoor.
Zit wel veel stof op die wijzerplaat :wink:

1 like

:joy::joy:

Voor de geĆÆnteresseerden; De luidie het paar verkopen via Catawiki melden dat dit hun laatste exemplaar zou zijn!

Een stof ding
Je was de ā€˜sā€™ vergeten.
Fixed that for yaā€¦

2 likes

Dat is sterrenstof :comet:

4 likes

Thanks. Ook na een week dragen blijf ik het een top zomerklok vinden.
Deze komt van het aloude Marktplaatsch. :grin:

Ik neem aan dat je dit draadje al had gezien?:

Staan enkele leuke exemplaren tussen, maar voor die wijzerplaat is die Balticus wel lekker origineel. Er bestaat ook een flauwe kopie van Paul Rich van.

Die Schaffen van @Ssambass vind ik qua Oakie ook een mooie. :ok_hand:

Hoi!

Ja deze volg ik aandachtig ;-)! Toch bedankt!
De wijzerplaat is inderdaad hetgeen me over de streep trekt. Ik heb graag dat mā€™n horloge iets unieker heeft hehe.

Ik zoek even op, bedankt!!

1 like

Bedankt! Mijn eerste mention op forum! Ik ben voor de schaffen gegaan vooral vanwege prijspunt in combinatie met toch redelijk eigen design met ā€œhagelslagā€ dial maar ook een duidelijke Gerald Genta inspiratie.

2 likes

Graag gedaan. :slightly_smiling_face:

Ik liep er meer bij toeval tegenaan. Soms kom je dingen tegen waar je niet naar op zoek was maar die wel altijd al in het achterhoofd waren blijven hangen.

1 like

:+1:

Echt een mooi ding heb je daar. Ik vind de Balticus ook flink qua formaat; hij is ook redelijk hoog met +13mm. Die Schaffen ziet er zo op het eerste gezicht wat minder bulky uit dan de Balticus.

Ja valt ook wel mee hoor dat formaat. Heb gewoon zelf een enorme voorkeur voor de kleinere horloges. Maar die schaffen kan nog wel, ken die van jou helaas niet nog! 13+mm klont wel heftig. Maar het voelt ook wel lekker om wat substantieels om pols te hebben.

1 like

In de Balticus zit een Miyota 9015. Inmiddels heeft deze Balticus een ander baasje vanwege mijn iele 17,5 cm polsjes.

Tja, wat ik hierboven al meldde: mooi maar groot. Het voelde wel heel solide aan en de wijzerplaat bleef iedere keer weer verrassen.

Draagbaar was ie vooral bij korte mouwen.

Veel succes met het vinden van een exemplaar, ik begrijp dat ze niet eenvoudig meer te vinden zijn.

Proficiat, had nog niet van dit merk gehoord maar is een zeer mooi horlogeā€‹:ok_hand:. De wijzerplaat is echt nice :wink: