NA | Boek ‘From Seamaster to Seamaster’

Bij elk mooi horloge hoort een leuk stukje leesvoer, althans dat gevoel is een dingetje waar ik telkens weer aan toegeef … tja. :sunglasses:

En dus ligt er alweer een nieuw Omega boekje op tafel. Naast mijn ‘Moonwatch Only’ bijbel. Volle tafel inmiddels. Hieronder een eerste indruk van mijn nieuwe aanwinst, het boek ‘From Seamaster to Seamaster’.

Ik heb ergens gelezen dat het boek 360 pagina’s heeft. De bladzijden dragen geen paginanummers en ik heb geen zin om ze te tellen, dus ik geloof dat direct … :wink: en het boek is bijna 2,5kg zwaar. Een flink boek!

Het boek is onderverdeeld in acht verschillende secties, acht periodes, met elk een aansprekende naam.

  1. Hope: 1948 – 1960
  2. Descent: 1958 – 1979
  3. Highrise: 1967 – 1973
  4. Boom: 1981 – 1986
  5. Revolution: 1993 – 2000
  6. Millennium: 2002 – 2010
  7. Bond: 2002 – 2017
  8. Transcendence: 2011 – 2018

“From Seamaster to Seamaster” is a new book featuring over 200 photographs of incredible art and innovation.

Marking the 70th anniversary of the famous OMEGA Seamaster, a captivating new photograph book has been created to detail the collection’s incredible design history.

(Bron: Omegawatches.com)

Het boek is uitgegeven door Omega zelf, naar aanleiding van 70 jaar Seamaster. Vandaar ook de ondertitel ‘The first 70 years’. Klinkt logisch.

Er staan meer dan 200 foto’s in van een zeventigtal Seamasters, elk gefotografeerd in een setting die in een gemiddelde kunsthal niet zou misstaan. De foto’s zijn stuk voor stuk ontzettend fraai en dat maakt goed dat er verder nauwelijks tekst in het boek te vinden is.

Als je op zoek bent naar informatie over alle Seamasters, anders dan “Hoe zien ze er uit?”, dan kom je met dit boek bedrogen uit.

Ja, … er staat per model een klein inleidend verhaaltje en een korte introductie per sectie maar geen echte details. Details die je bijvoorbeeld wél in het al eerder genoemde ‘Moonwatch Only’ boek tegenkomt. In dat Speedmaster boek staat werkelijk alles ‘tot op de laatste bit’ in beschreven. Ontzettend interessant, vind ik. In dit boek ontbreekt elk detail.

Het boek ‘From Seamaster to Seamaster’ is daarom vooral een aanwinst voor op de koffie- of salontafel, om aan je bezoek te laten zien dat je smaak hebt. Plaatjes kijken, daar is dit een prachtig boek voor!

Nu we het daar toch over hebben, om even een indruk te krijgen van de inhoud … eerst maar eens een paar plaatjes, van de plaatjes. :wink:

En zoals gezegd, per periode een korte introductie. Een sfeermakertje …

De laatst beschreven Seamaster is diegene die ik tegenwoordig om de pols heb, een ‘OMEGA Seamaster Diver 300M Co‑Axial Master Chronometer 42 mm’, in het blauw. Uiteraard, want dat is de echt allermooiste moderne Seamaster. Oké, daar had eigenlijk “ik vind” voor moeten staan.

Nou ja, ik vind deze Seamaster thans de mooiste. Anders had ik hem ook nooit gekocht hè. :innocent:

Ik wist voordat ik het boek kocht wat voor een vlees er in de kuip zat, dus het ontbreken van veel tekst is voor mij geen tegenvaller. Overweeg je dit wetende het boek ook aan te schaffen, o.a. dus voor het mooie beeldmateriaal, dan kan ik het je alvast van harte aanbevelen. Het is werkelijk héél fraai.

De adviesprijs van het boek is 150 dollar, maar dat hoef je er echt niet voor te betalen! Via Bol.com is het net onder de honderd euro te koop en als je even op zoek gaat kan het nog goedkoper. Ik heb hem vier dagen geleden zelf besteld via Amazon.co.uk (bij een Engelse boekhandel) en heb incl. verzenden ongeveer 55 euro betaald.

Dat is echt geen gekke prijs voor deze mooie ‘kunstcatalogus’. :sunglasses:

Dank voor het meelezen enne, als je hem koopt of al hebt … veel kijkplezier! :ok_hand:

41 likes

Thanks voor je review! Ziet er uit als een fraai boek! Staan alle james bond versies er ook in?

1 like

Volgens mij wel. Ik moet er nog even voor gaan zitten. Later deze week ga ik ‘plaatjes kijken’ … :wink:

De foto’s zijn schitterend zo te zien!!! :smiley:

1 like

Je zou zo voor Omega kunnen werken. Mooie omschrijving en mooie plaatjes. Ik ga eens op zoek naar het boek in een winkel (zodra die weer open zijn) of bestek hem te zijner tijd online.

1 like

Haha. Dank je wel, geef maar door dat ik beschikbaar ben. :wink:

In de fysieke winkel ben ik deze nog niet tegengekomen maar het met ISBN nummer, op het laatste plaatje, moet een (goede) boekwinkel hem wel gewoon voor je kunnen bestellen. Dan betaal je natuurlijk wel ‘de hoofdprijs’, maar goed de lokale middenstand is ook wat waard. Heb er zelf niet bij stilgestaan en ben direct on-line gaan shoppen. Als gezegd, bij Amazon UK 't goedkoopst.

1 like

Mooi leesvoer, ga er eens naar kijken. Dank voor het delen en mooie foto’s :smiley:

1 like

Nu zelf nog een mooie Seamaster vinden :sweat_smile:

1 like

Heel mooi leesvoer, heerlijk om voor te gaan zitten :+1:

Hij komt hier vandaag binnen als het goed is. Ik had op wat meer informatie gehoopt, maar plaatjes kijken in dit boek is zo te zien geen straf. Ik vrees wel dat het tot nieuwe liefdes kan leiden…

Een ander, enkel indirect horlogegerelateerd boek, komt vandaag ook binnen. Dus dan heb ik toch nog wat te lezen.

1 like

Dat zijn van die boeken die veel geld kunnen gaan kosten :stuck_out_tongue:

Veel plezier ermee, lijkt me geweldig om af en toe door te bladeren!

1 like

En binnen hier ook!

2 likes

En? Is het wat je ervan verwacht had … oh wacht, je had natuurlijk mijn korte beschrijving al gezien dus je wist wat je in handen zou krijgen. Mooi boek toch?! Veel kijkplezier. :ok_hand:

Dat boek van Thomas ga ik ook eens even naar kijken. Altijd leuk om te lezen, dat soort wereldse beschouwingen. Maar eerst ga ik de rubberen band even aan mijn Seamaster knopen, die is inmiddels ook binnen. Het lijkt wel kerst! Zonder bezoek … :sunglasses:

1 like

Wel even laten zien zo hoor!

Tuurlijk. Ik maak zo even een bericht aan in mijn NA topic, met foto’s erbij etc.

Eerste indruk: prima bandje! :ok_hand:

1 like

Even aan het bladeren en uiteraard is het eerste horloge in het boek meteen een topper!

3 likes

De laatste ook … :rofl: :joy:

1 like

Ik vond inderdaad wat verder achterin ook nog wat leuks…

1 like

At your service! :wink:

1 like