NA: Breitling Transocean unitime

In een mooie ruildeal kon ik vandaag een van mijn all-time favourites bemachtigen, namelijk de Breitling Transocean unitime.
Tijdens mijn kinderjaren ging ik vaak met mijn ouders op reis naar Zwitserland, en toen al bewonderde ik gretig de etalage van elke juwelier in Interlaken. Met name de Breitling Navitimer trok mijn aandacht, Omega en Rolex leek me wat voor oude mannetjes, Tag Heuer dat was willen maar niet kunnen, maar een Breitling, ja, dat was me nogal eens wat!
Disclaimer: intussen denk ik anders en maken al voorgaande merken trots deel uit van mijn collectie :slight_smile:

Jaren later was een navitimer dan ook het eerste wat ik me van mijn duurverdiende centen ging halen. Nu ja, een Montbrillant, want ik kende toen het verschil tussen de twee niet. Breitling bleef een speciaal plaatsje in mijn hart houden, ondanks dat ze ook veel modellen maken die me niet aanspreken. Maar die Transocean, die moest er vast ook nog een keer komen.

Breitling bracht de transocean eind jaren 50 uit in het kader van de toen boomende transatlantische vluchten, met groot succes. In 2010 werd de transocean opnieuw uitgebracht, met een vintage design in een modern jasje, en een manufactuur binnenwerk, de B01. De doorsnede zal voor vele liefhebbers van klassieke uurwerken met 43mm een afknapper zijn geweest, maar is voor mij een plus. Mijn polsen meten 20,5cm en een chronograaf van de “correcte” vintage afmetingen staat me echt niet.

Het horloge trok mijn aandacht wel, maar het was pas toen ik de Transocean Unitime voor het eerst zag dat het echte liefde was. Het binnenwerk is een manufactuur B05, in sé een B01 met toevoeging van een 24 uurs ring en een wereldsteden ring op de wijzerplaat. Deze ringen draaien mee zodat je steeds kan aflezen hoe laat het in elke tijdzone is, waarbij de tijdzone op 12 uur de tijdzone is waar je je momenteel bevindt. Erg ingenieus vind ik dat.

De transocean vind ik persoonlijk best staan met een mesh band, maar is ook verkrijgbaar met leer. een bracelet is er niet af fabriek, hoewel je her en der wel mensen vind die er een navitimer bracelet of iets anders op monteren.
De achterkant is vrij eenvoudig gegraveerd, met een gravure die 2 vliegtuigen voorstelt (althans,daar lijkt het toch op)

`

Op de ringen die de wereldtijd weergeven vind je ook markeringen voor de zomertijd

Ik ben erg blij met dit horloge, deze gaat niet meer weg.

14 likes

Een horloge met een verhaal, mooi hoor!
Geniet ervan!

Wauw!!! Veel plezier ermee👍

Mijn Ex! :grin: :thumbsup:
Veel plezier ermee Kris!

1 like

Fantastisch, een geweldig horloge !!! :clap:
Proficiat en veel plezier ermee :+1:

Oef, das een mooie! Gefeliciteerd

Ja. Ben ik dus even blij dat je niet naar me geluisterd hebt!

2 likes

Heel fraaie klok :thumbsup:
Mesh staat hem goed hoewel
leer met pilot stitch ook niet zal misstaan.

Grt.

Ziet er goed uit!! Veel plezier ermee!!!

Prachtige aanwinst!! Veel draaggenot…

Kijk, dit zijn de betere verhalen bij de kerstborrel èn de kerstboom.
Vind het mooi dat er zo’n lange tijdslijn in het verhaal zit.
:+1:

Prachtige aanwinst gefeliciteerd :ok_hand:

Prachtige Breitling, gefeliciteerd!

Bijzondere klok; heel veel plezier met de aanwinst!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Nog een fotootje aan de pols…

5 likes