NA: Bulova Sea Hunter 1000m aka "the grail"

Ok, eerlijk is eerlijk, ik heb hem al een paar weken in mijn bezit, maar toch wil ik mijn blijdschap met de aanwinst van mijn grail hier delen.

Dit is voor mij het horloge wat me zo intrigeerde dat ik het toch wel zie als de veroorzaker van mijn coming out als horlogofiel.


In bijna NOS staat, inclusief het originele bandje en doosje!

Het zoeken naar een goed exemplaar van dit horloge heeft me langs zoveel interessante sites gebracht en zoveel andere mooie horloges getoond dat er (uiteraard) alweer een nieuwe grail is, maar ik vrees dat dat onvermijdelijk is met deze hobby.

Mocht er nog iemand zijn met een Sea Hunter, dit model of Ă©Ă©n van de andere uitvoeringen, of informatie hebben over wanneer en waar deze horloges oorspronkelijk verkocht zijn, laat dan vooral een berichtje achter, daar wil ik graag meer over weten.

12 likes

Cool! Ik geloof dat er ook chronograaf-versies van zijn.

1 like

Leuk!
Zit hier net zo’n super domed glas op als bij die 2-kroon uitvoering met duikersbezel?

1 like

Mooi man! Van harte gefeliciteerd met deze mooie Bulova! :relaxed:

1 like

Mijn beste,

Goed hoor!! Robuuste schoonheid!!
Veel plezier met deze magnifieke klok!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Klopt @Skyjack, dat is hetzelfde. Dat is ook Ă©Ă©n van de dingen die ik er zo gaaf aan vind. Die met bezel is ook mooi. Als ik er nog eens eentje tegenkom tegen een redelijke prijs, weet ik niet of ik me in zal kunnen houden. Alhoewel ik specifiek naar deze gezocht heb vanwege de gladde bezel.

1 like

Dat klopt ook, @mooieklokjes, al hebben die “maar” een 200 meter diepte rating.

Gaaf, kast is van Squale als ik me niet vergis. Weet je ook van wanneer deze is?