Na casio oceanus

Even een pb gestuurd… vind dit wel interessant…

1 like

Gefeliciteerd met je NA

:point_up_2:

Ik heb een aantal weken terug mijn titanium horloge opgeknapt (zat vol met krasjes). Een licht krasje kan je wellicht met pennen gum weghalen. Lichtjes er overheen en één richting op :stuck_out_tongue_winking_eye:

Beetje een late reactie maar ik lees het topic nu pas :grinning_face_with_smiling_eyes:. Het ligt niet zozeer aan het weer, maar aan het tijdstip. De dichtstbijzijnde atoomklok die een signaal uitstuurt is in Duitsland en de antenne in het horloge is maar erg klein.

Overdag is er meestal teveel storing om het signaal lang genoeg vast te houden, daarom gebeurt de automatische synchronisatie ook 's nachts. Mijn GShock synchroniseert alleen handmatig na een uur of 11 's avonds en als ik door een raam naar het oosten richt :blush:

Hier donderdagmiddag nog twee Rangemannen handmatig gesynchroniseerd einde van de middag. Prima ontvangst ook (L3).

1 like

Ik heb het even buiten geprobeerd, en daar lukt het me ook overdag. Binnen (in een appartement aan de zuid-west kant van een groot gebouw) lukt het echt alleen in de avond of nacht.

Ik kwam ook nog deze app tegen, die dmv piepjes en klikjes de atoomklok in Mainflingen simuleert om zo je eigen ‘DCF77 zender’ in huis te maken :nerd_face:. Handig voor als je in gebied bent waar helemaal geen signaal is.

Hier synchroniseert alles rond 2 uur 's nachts in de winter en rond 3 uur 's nachts in de zomer en ligt op een meter van een dakraam richting het noord-westen.

Geleend van Casio voor de MB6 dekking hier in de buurt:
img_mb6_map2

1 like

Ik denk dat ik even moet verduidelijken dat ik het horloge meestal s’nachts draag :grinning_face_with_smiling_eyes: Als ik hem uit zou doen en bij het raam in de buurt zou leggen heb ik denk ik meer succes.