NA: Chronotje toch!

Voor dit soort dingen heb je Melvin nodig, de lopende uurwerk bibliotheek…

I’ll bite. Landeron Hahn? En 40mm is fors, zeker voor zo’n oudje!

Nu zet je me voor het blok :slight_smile: Met chrono’s ben ik echt useless, omdat ik er nog nooit aan heb gewerkt en ik heb er zelf maar 1 met een Lemania. Verder dan Ranfft kom ik niet, maar het lijkt me sterk dat deze in Ranfft staat.

P.S. Is die Venus 140 al binnen?

Valjoux 22gh

Nee, toch niet de 22gh

Haha lijkt er wel sterk op. Het lijkt erop alsof deze van TS onderdelen mist. Ik zie wel de “brake lever” zitten, maar niet de “flyback lever”. Het spijt me dat ik de benamingen in onze moerstaal niet weet.

8 tanden op het columnwheel dacht ik. LH is 5 of 7 normaal (heb ik ook eentje van).

Jup denk het wel. Is een resto projectje dat al 50(!) jaar stil staat

Het is een Löwenthal caliber 1

Met vriendelijke groet,
Inca

1 like

Zeker? Deze is in ieder geval geen monorattrapante en heeft een 8tandig column wheel.

Heb zo een Lowenthal liggen en heeft 5tanden. Wel ook opgebouwd van monorattrapante naar ‘gewone’ monopusher

Betaling net geregeld. Is mooi he!

Opzich wel, maar niet mooi genoeg om je te overbieden :wink:

Waarvoor dank. Heb hem niet goedkoop gekocht maar ze zijn wel zeldzaam aan het worden toch? En vol staal.

Zeldzaam wel als Roland Ranfft hem ook nog niet is tegengekomen en in zijn database heeft gezet. Maar er moest echt zat aan gebeuren en in combinatie met de prijs die hij noemde, schrok ik me wezenloos haha.

Daar heb je werk genoeg aan.
Ben benieuwd naar het eind resultaat.
Sucses .

Inca je hebt gelijk trouwens! Is inderdaad een Lowenthal maar je hebt de verkeerde afbeelding gepost denk ik :wink:

Mooi maar u een full frontale.

Blijkt er gewoon nog eentje al op HF te staan: Knutselprojekt: Weer een Löwenthal chrono!

@Paul_K heeft wel meer oude pracht chronos.

Misschien wilt hij hem wel opknappen voor me samen met mijn opgebouwde Lowenthal monorattrapante

(Subtiele hint? :wink: )