NA: Citizen 8110A chronograph

Vanmiddag is eindelijk mijn Citizen 8110A chronograaf binnen gekomen, helemaal in m’n nopjes ermee meteen om de pols.
Ook meteen wat foto’s gemaakt van deze schoonheid, maar helaas geen klik mee… Of het door de wat kleinere maat (38mm) is, of toch het verkeerde merk is durf ik niet te zeggen. Maar ik draag toch liever vintage Seiko chrono’s.

Wel een mooi klokje in mijn ogen, dat zeker! Maar helaas was de zwarte bezel ook wat beschadigd, deze vanavond dus eraf gehaald en begonnen te schuren. Vond het kaal metaal wel goed passen eigenlijk dus wilde het glaasje weer terug drukken en PATS… Glaasje kapot :cry:

Wat foto’s van het horloge toen het glaasje nog in wat betere staat was…






Met kapot glaasje en bezel ontdaan van z’n verf ziet het er momenteel zo uit:

Als er iemand is die toevallig een glaasje heeft en deze zou willen vervangen zie ik graag een PB verschijnen :smile:
Glaasje is overigens 31.5mm in doorsnee en volledig vlak.

2 likes

Mijn beste,

Goed hoor!!
Een appetijtelijke aanwinst!!
Veel draagplezier.:+1:

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Vandaag kwam de postbode met het horloge met gerepareerd glaasje, ik ben er heel blij mee :smile: Hij ziet er nu weer super uit. Zeker met de bezel opnieuw opgemaakt in mooi zwart en dus volledig krasvrij :thumbsup:
De maat is wel even wennen zo als je net een Pogue om had, maar hij is verder niet te klein in mijn ogen.

Morgen gaat deze eens de hele dag om de pols om te kijken of een Citizen ook bevalt als Seiko liefhebber.:smile:

4 likes

Natuurlijk gaat een Citizen bevallen :wink:

Dat ziet er een stuk beter uit. :thumbsup: