NA: Citizen NY0040

Gefeliciteerd. Goede keus. Ben er zelf heel erg tevreden over.

2 likes

Mooi, een blauwe 17LE! Die zijn niet meer goedkoop te krijgen! Bedankt voor de foto!:+1:t3:

Prachtige foto heb je van de EcoDrive gemaakt :thumbsup: Lijkt wel alsof hij Indiglo-verlichting (van Timex) heeft :smiley:

Sorry, maar ik het er bij moeten zetten dat ik deze gepikt heb van het web…
Ik heb helaas niet het materiaal om zulke foto’s te maken en als ik dat wel zou hebben dan zou het me vast niet lukken. Niet helemaal netjes van me dus…

Goed dat je het even aangeeft, maar de foto blijft fantastisch

1 like

Eens!

TH was ook mijn eerste ‘echte’ horloge.:slight_smile:
Ja, die Ecodrive in het blauw, die is het!
En m’n PADI Turtle moet ik helaas nog op wachten tot na de zomer. Dan is ie hier pas leverbaar. Plaatjes die ik tot nu toe heb gezien, waren publiciteitsplaatjes rond BW. Een paar sites hebben er ook echt een in handen gehad, geloof ik. Maar voor de rest heeft niemand er, voor zover ik weet, nog een. Ongetwijfeld zullen tussen nu en einde zomer hier en daar wel wat Aziaten op FB opduiken, die er dan al wel een hebben. Wij zijn een achtergesteld landje, dat het tot voor kort zonder alle leuke duikers moest doen. Kon alleen maar via grijze import of rechtstreeks. Maar dat weet jij waarschijnlijk ook wel. Pas vorig jaar is er het e.e.a. bij de NL AD terecht gekomen. Eigenlijk met het uitrollen van de nieuwe Prospexlijn, door Seiko. Maar dan betaal je in NL natuurlijk nog steeds veel meer dan in Azië en veel andere delen van de wereld… Ik kijk er in ieder geval erg naar uit, die PADI!
En wat de volgende wordt? Ik weet het nog niet. Kan sowieso nog wel vijf horloges bedenken, die ik zou willen hebben…:grinning:

1 like

Vanavond deze mooie blauwe EcoDrive met NATO van Miroslav

3 likes

Hi TagEd, die Eco-Drive (bn0151) is wel een heel fijn horloge hoor. Als ik een horloge vertrouw qua gelijkloop en duurzaamheid dan is het deze. Nogmaals wij hebben hier thuis hele goede ervaringen met die Eco-Drive klokjes. Omdat ze gelijk lopen en je geen batterijen hoeft te vervangen hoef je de kroon maar twee keer per jaar los te schroeven…

Vandaag op het Citizen only topic een familie kiekje gepost;

Voor wat betreft je Padi, je praat over BW, wat is dat? Ik heb online foto’s gezien van de Padi en kan me goed voorstellen dat je deze wilt hebben. Ik wil ook nog graag een Seiko broer voor de SKX007 maar ga denk ik eerst voor de shogun. Vandaag nog een leuk topic over gelezen van de “Marathon Man”:relaxed:

Dat vindt ik echt een briljant ding. Titanium en super mooie wijzers. Ssst… Laat het de omega liefhebbers niet horen maar die arrow op de Seamasters en Aqua Terra’s horen wat mij betreft alleen op een uren wijzer. Heeft Omega volgens mij nu ook door gezien de nieuwe SM 300.:zipper_mouth:

Ik heb in het verleden mijn horloges enkel bij officiële AD’s gekocht. In Nederland en op vakantie. Sinds kort koop ik ook online. Best spannend met track & trace en degelijke… Maar met name de prijzen schelen aanzienlijk. Ik beleef momenteel erg veel lol van betrekkelijk eenvoudige klokjes en daar ben ik heel blij mee. Die gekke melk groene NY0040 zit vanuit de doos nog steeds om mijn pols. We hebben een klik, en daar gaat het om. Toch?

2 likes

Hi, super gave klok en mooie kleuren combinatie. Draagt lekker hè zo’n Nato? Ben nu al een paar jaar met Nato’s in de weer. Je kan lekker makkelijk wisselen en het is super comfortabel. Erg fijn.

Vraagje. Mijn BN0151 heeft echt fantastische lume, dus die van jou ook. Beter nog dan mijn SKX. Wat me wel opvalt is dat de 3-6-9 en de minuten wijzer nog feller oplichten dan de andere indexen en de uren wijzer. Is dat bij jou uitvoering ook het geval?

Je ziet het op foto’s minder. Mogelijk een klein beetje op deze;

Alvast bedankt voor de moeite!:thumbsup:

Ik ben ook erg content met de nato banden. Makkelijk te wisselen, heel veel “sfeertjes” en qua prijs prima te doen. Wel zoek ik de betere kwaliteit op. Miros-time.de heeft heel goede nato’s en bovendien bijzondere kleuren.

De lumen van deze Citizen is echt klasse. Ook leuk dat de pip in de bezel groen is en de indices blauw! Zou het kunnen dat de 3-6 en 9 uur helderder lijken omdat het lumen-oppervlak daar groter is? Ik zie bij mijn exemplaar geen wezenlijk verschil maar ik zat te denken aan het verschil in grootte. Die rvs band staat het horloge echt heel goed :thumbsup:

1 like

Ik vermoed dat je gelijk hebt. Die oppervlakten zijn inderdaad groter. Als ik 's nachts naar het horloge kijk dan zie ik wat verschil tussen de minuten en uren wijzer. Ik vroeg mij af of dit opzettelijk was gedaan om tijdens het duiken gemakkelijker de duiktijd af te lezen. Zomaar een gedachte…

Die tip van Miros-Time hou ik zeker in gedachte, bedankt! Ik koop ze meestal via een van onze sponsors. Verandering van spijs doet eten…

1 like

Yep, da’s een fijn familieportret!:thumbsup:
BW is Baselworld.:slight_smile: En ja, de Shogun is ook erg gaaf! 't is dat ik al een Sumo heb en misschien nog een keer een MM300 wil. Anders zou ik die ook nog wel 'ns kopen.
En die ‘klik met een klok’, weet ik alles van. Dat is gewoon heerlijk! Is ook niet uit te leggen aan een niet-WIS!:wink:

1 like

Thx! Weer wat geleerd!

Je hebt het horloge nu een aantal maanden in je bezit, nog steeds naar alle tevredenheid of zijn er bijzonderheden die je inmiddels hebt ervaren? Ook ben ik erg benieuwd naar de webshop waar je het horloge hebt besteld, kun je dit delen?

Hi, ik heb het horloge vrijwel niet gedragen omdat ik daarna wat andere horloges heb gekocht die vaker gedragen worden. Maar de keren dat ik de Citizen even om had beviel die heel goed. Af fabriek een goede gelijkloop en opvallend comfortabel.

Ik heb het horloge gekocht via eBay bij Watcheszon. Succes en een mooie dag!

Dank, dat klinkt toch wel positief. Ik ga de shop meteen een bezoekje brengen!

1 like

Alvorens dat te doen, zou ik eerst even hier naar kijken:

http://forums.watchuseek.com/f21/citizen-ny0040-caseback-not-stamped-1952401.html

1 like

Storm in een glas water. :wink:

2 likes

Hi Lencoth, twijfel jij aan de echtheid van jou Citizen? Begin april heb ik van jou een linkje ontvangen van deze aanbieder waar jij de NY0400 ook had gekocht. Toen ik de eerste pagina van jou WUS link zojuist las moest ik erg hard lachen. Ik dacht, het zal toch niet… Bleek storm in een glas water🤗