Damasko only (Deel 1)

Al een tijdje terug. En bijna weer verkocht (deal was al rond, alleen de overdracht moest nog plaatsvinden). Ik kreeg last minute spijt en ik werd gematst (hij had me aan de deal mogen houden) door @marnixmoed die aangaf zich niet comfortabel te voelen als ik de Damasko met wroeging zou wegbrengen. Super chique.

7 likes

Nieuw interview van Christoph en Isabella Damasko:

2 likes

Kevlar, baby…

*crappy foto, er komen vast wel meer.

1 like

Ja, geinig spul

2 likes

Oké, mijn Damasko is weer beschikbaar voor verkoop! Als het goed is, wordt mijn verkooptopic weer tot leven gewekt.

Voor de meelezers hier meteen een scherpe prijssetting; € 800 en het nieuwe kevlar bandje erbij!

Graag een PB bij interesse. :slight_smile:

1 like

Met dank aan @Ko-Banden

10 likes

Op nieuw suède Damasko bandje…

10 likes

Hoe is het draagcomfort ten opzichte van het KO bandje?

1 like

Als ik heel eerlijk ben dan draag ik met meer comfort de originele Damasko band. Beide zijn top kwaliteit uiteraard.

Dit zal verder denk ik wel erg persoonlijk zijn…

1 like

Dat staat hem goed zeg, top!

1 like

Thanks! :thumbsup: Moet zeggen ben zelf ook zeer aangenaam verrast. Meestal houd ik meer van donkere kleur leer bandjes, maar deze combi heeft iets wat ik zelf ook erg mooi vind.

Ps de bandenwissel zojuist gedaan (op kantoor) zonder mijn Bergeon tool :joy: Slechts mbv een klein bitje (altijd in de portemonnee) waarmee ik de pushpin door de drilled lug holes kon duwen, en daarna mbv hetzelfde bitje de pin weer indrukken van de nieuwe band om deze te bevestigen. Dat is het voordeel van ice-hardened steel…bekrassen is zo goed als onmogelijk :thumbsup:

De belangrijkste reden dat ik geen Damasko heb, betreft het ontbreken van een ‘echte’ duiker in hun collectie. Eindelijk komt er dan een duiker begin volgend jaar, maar of ik hier zo kapot van ben…:confused:

2 likes

Klopt inderdaad…die komt er aan. Is ook al veel om te doen geweest op WUS…

Gaat 'm voor mij zeer zeker niet worden.

http://forums.watchuseek.com/f810/exclusively-watchuseek-first-draft-damasko-divers-watch-d-sub1-3603922.html

Naja, deze ’foto’ is weer stukken beter te pruimen als die eerste renders.

Wat betreft het moeten hebben van een duiker…de normale Damasko’s hebben een rating tot 100m, wat genoeg is voor alle denkbare scenario’s op diepzeeduiken na. En d’r duikt geen hond met dit soort duikhologes, dus dat is echt een nutteloze gimmick naar mijn bescheiden mening.

horloges zijn an sich natuurlijk nutteloze gimmicks :wink:

1 like

Tsja die duiker doet mij de broek niet bollen. Er had op z`n minst een crosshair op de dial gemogen.
De sluiting in de band ziet er op foto wel heel goed uit. Die mag op zeker zsm ook als sluiting op de standaard stalen band.

2 likes

Het wordt steeds leiper hier met die Drexquotes van jou, nu komt er een link van die mod-draad bij :sweat_smile:

klopt helemaal NIETS van

1 like


Die duiker gaat wel de goede kant op, in dit licht is het blauw best mooi. Het geel is toch echt oranje. De datum graag op 6, dan maar die index heel iets inkorten, misschien iets verbreden. En gewoon een diepteaanduiding (en verder geen andere text!) om de wijzerplaat optisch te balanceren.
En die sluiting is echt magistraal!

1 like

7 likes