NA DaoMod Vostok Komandirskie (zoutzuur) - update in post 71

Wat zijn we toch ook maar een stel vage gif mengers en pyromanen eigenlijk hè. :smile:

2 likes

Haha en ook zonder te weten wat het resultaat wordt.
Hop gaan en we zien wel.

1 like

hats off!

machtig mooi geworden!

1 like


Alsjeblieft voor de mod liefhebbers.

2 likes

Nu plaat onderweg die als het goed is puntgaaf is :sunglasses:

1 like

Deze mod kreeg een staartje.

Ik mod doorgaans niet voor anderen, omdat niet altijd alles perfect is. Meestal wel. Soms niet. In dit geval:

  • Er miste een lumedot. Aanvankelijk geen probleem van gemaakt, maar bleef toch jammer.
  • Bij het aandrukken was een wijzer een beetje meegebogen. Dat zie je van boven niet, maar het gaf net een iets minder strak resultaat.
  • Door de &@^#!$ secondenwijzer van Vostok, moet je aan de achterkant op een bepaald punt het uurwerk ondersteunen bij het installeren van de wijzer, anders veert de shaft gewoon mee bij het drukken. Maar als je dat met ongeduld en frustratie en zonder latex handschoenen doet, raak je ook dingen aan die je niet aan moet raken. Het horloge liep minuten per uur te snel en was niet meer bruikbaar.

Dit laatste heb ik overigens geprobeerd te fixen: demagnetiseren, fijn afstellen, etc. Niets hielp en tijdens het afstellen draaide er meer mee dan alleen het palletje dat ik aanraakte, waardoor het uurwerk niet meer “tik-tik-tik” zei maar “tiktik-tiktik-tiktik”. Wel swingend maar de tijd houden werd er niet beter op.

Crap.

Okee Dao, daarom hou je van Vostoks modden: het is cheap als er iets mis gaat. Nieuwe wijzerplaat gevraagd aan verkoper (dit keer een perfecte graag), balansveer, voor de zekerheid ook een heel nieuw uurwerk en meteen een nieuwe caseback, de oude was toch een beetje geoxideerd ofzo door de zoutzuurbehandeling. Kost geen drol, ofwel iets van €25 samen.

Vandaag het geheel net geduld en latex handschoentjes in elkaar gezet: per-fect!!

En waar ik net achter kom: op de nieuwe staat een shitload aan text :joy: ik dacht eerst, mwah jammer, maar nu na een paar keer kijken geeft het een iets stoerder karakter en past het wel bij de diverkast. Het logo is ook ietsje anders.

Nog een paar om het af te leren:

Iedereen bedankt voor het kijken!

18 likes

Zodan, dat is echt een heel gaaf geheel geworden!

1 like

Ik hou niet zo van de koperkleur maar vind deze toch heel gaaf!!!
Je bent een kunstenaar!!!

1 like

image

1 like

Ik vind 'm briljant.

1 like

Hij is nu echt af! En ja het is een hele mooie mod ! Goed werk weer @Dao !

1 like

Hele mooie wijzerplaat zeg! Staat fantastisch bij dat messing. Ik heb mijn vriendin vorig jaar een ontchroomde Amphibia Lady met blauwe wijzerplaat cadeau gedaan, ik denk dat ze binnenkort een rode gaat krijgen. Nice!

2 likes

Heb je een plaatje bij het praatje?
Het was me wel opgevallen dat de secondewijzer lastig te monteren is maar heb geen idee hoe en wat.
Er staat weer een nieuwe mod op de planning met een secondewijzer en wil het wel goed doen. Laatste keer heb ik gewoon hard doorgedrukt :roll_eyes:

Uitleg in lekentermen omdat ik niet beter kan dan dat :blush:

Je ziet hier een soort koperkleurig armpje. Die drukt van onder zachtjes tegen de onderkant van de as. Als je van boven de secondenwijzer erin drukt, veert alles gewoon lekker mee. Als je tegendruk geeft op het bolletje aan het eind, kun je de secondenwijzer er dus inschuiven. Nadeel is dus dat je dat niet met een dikke vette vinger moet doen en vanalles aanraakt wat je niet moet aanraken.

Toegegeven, dit is het punt waar ik zelf dus ook het meest mee klooi, dus iemand die het beter kan, hoor ik graag.

3 likes

Wow echt mooi!:heart_eyes:

1 like

Ok thanks. Duidelijk genoeg hoor zo. Ik zie nu in één oogopslag waarom die secondewijzeras zover naar beneden zakt met het monteren van de wijzer :grin:
Valt me nog mee dat ie het überhaupt doet😂
Ga er met de volgende wel even op letten.

EDIT: ik zie nu pas dat dit een heel ander uurwerk is. Handwinder ipv automaat :grin: werkt dat bij een automaat ook zo? Ik kan me dat armpje namelijk helemaal niet herinneren.

1 like

Hoe kan je tegendruk geven dan? Kan dat met een vinger als je een vingercondoom er aan hebt?

1 like

Mja als je de rotor en nog wat dingen weghaalt is dit praktisch wat je ziet! Alleen dan moet je even die video’s kijken van die vent die laat zien hoe je ze uit elkaar haalt, want dan moet je dus weghalen:

  • rotor
  • twee tandwielen
  • brug
  • nog twee tandwielen.

Best wat extra werk maar ook wel weer leuk. Misschien dat het ook zonder lukt, en dat het veertje dan net tegen die brug drukt enz maar volgens mij niet.

Dat is idd wat ik doe.

2 likes

Mooi wark @Dao

1 like

Zo is het. Ik ga gewoon lekker sleutelen, dan zien we wel weer. Altijd leuk inderdaad.
Nu nog even wachten tot het horloge komt, de rest heb ik allemaal al.

1 like