NA: Dubbel sympathiek

Ik had op MP geboden op een Pontiac Simpatico * met een metalen rally band, maar de aanbieder bleek ook nog een Simpatico *** met goudkleurige kast te hebben. Over de prijs waren we het snel eens. Zijn wat nieuwer dan veel van mijn andere Pontiac’s, dus een leuke aanvulling. Met name de *** is in een nette staat. Ze hebben nog wel wat aandacht nodig.

5 likes

Simpatico is toch het instapmodel en dus altijd maar 1* of zit ik nu helemaal verkeerd

Mooie horloges en een topban van de simpatico !! Die moet je nooit wegdoen en mooi polijsten.

Dat wordt vaak gedacht, staat zo ook op Wikipedia, maar er zijn ook 3 sterren Simpatico’s. Je moet maar eens op afbeeldingen van de Simpatico googlen.

1 like

Mijn beste,

Een fraai duo van een roemrijk horlogemerk!!
Veel plezier er mee.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Leuke Pontiac horloges. :+1:
Het uurwerk van de Simpatico met drie sterren lijkt me van het merk Tissot.

1 like

Mooie aanwinsten :+1:
Ben zelf ook dol op het merk.Belgisch hé :wink:

1 like

Dat zou zo maar kunnen. Ik weet dat er door Pontiac toentertijd gebruik werd gemaakt van verschillende uurwerken uit de Ebauch groep, zoals Venus, ETA, Landeron. Er zijn ook modellen met een Tissot uurwerk. Het is een beetje oneerbiedig om te zeggen, maar eigenlijk was Pontiac een plakmerk. Maar wel van een hoge kwaliteit.